Többségi részesedést vásárolt a Bacardi Jay-Z konyakmárkájában
Azzal oldotta meg a Bacardi a szórakoztatóiparból közismert üzletemberrel, Jay-Z-del folytatott jogi csatározását, hogy megvásárolta többségi részesedését a D’Usséban, a Forbes által a hip-hop első milliárdosának nevezett sztárral közösen fejlesztett szuperprémium konyakmárkájában.
A megállapodás értelmében a márka legalább 75,01%-a immár a Bacardi tulajdonát képezi, és a Jay-Z-ként híressé vált sztár – eredeti nevén Shawn Carter – pedig „jelentős tulajdoni hányadot” tart meg.
A tranzakcióról hírt adó közlemény szerint a D’Ussé egy több milliárd dolláros márka. A Bacardi által idézett 2021-es IWSR adatok szerint több díjat kapott szeszesital-versenyeken, és az elmúlt három évben több mint 30%-os összetett éves növekedési rátájával (CAGR) meghaladta a konyak kategóriában látott átlagos növekedés mértékét.
Ez már a második alkoholos italmárka, amelyet Jay-Z fejlesztett, és amelyben meglévő részesedésének nagy részét eladta. A Moët Hennessy Louis Vuitton 2021-ben vásárolt 50%-os részesedést a zenész Armand de Brignac pezsgőjében.
Kapcsolódó cikkeink
Folytatódik a Bacardi és Kuba jogi csatája a Havana Club védjegyért
Továbbra is éles jogi vita zajlik a Bacardi és a…
Tovább olvasom >Örök elegancia
Élénk innovációs készség, növekvő kereslet a prémium termékekre, szerény HoReCa-szerep…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Flórián László irányítja áprilistól a Praktikert
Új ügyvezető igazgató irányítja 2025. áprilisától a magyar tulajdonú, országos…
Tovább olvasom >A szolgáltatások drágulása hajtja az inflációt – nem az élelmiszerek
Bár a közbeszédben és a kormányzati intézkedések fókuszában továbbra is…
Tovább olvasom >MLBKT: márciusban további fellendülést jelez a BMI
A beszerzésimenedzser-index (BMI) szezonálisan kiigazított márciusi értéke 51,2 – közölte…
Tovább olvasom >