Többségi részesedést vásárolt a Bacardi Jay-Z konyakmárkájában
Azzal oldotta meg a Bacardi a szórakoztatóiparból közismert üzletemberrel, Jay-Z-del folytatott jogi csatározását, hogy megvásárolta többségi részesedését a D’Usséban, a Forbes által a hip-hop első milliárdosának nevezett sztárral közösen fejlesztett szuperprémium konyakmárkájában.
A megállapodás értelmében a márka legalább 75,01%-a immár a Bacardi tulajdonát képezi, és a Jay-Z-ként híressé vált sztár – eredeti nevén Shawn Carter – pedig „jelentős tulajdoni hányadot” tart meg.
A tranzakcióról hírt adó közlemény szerint a D’Ussé egy több milliárd dolláros márka. A Bacardi által idézett 2021-es IWSR adatok szerint több díjat kapott szeszesital-versenyeken, és az elmúlt három évben több mint 30%-os összetett éves növekedési rátájával (CAGR) meghaladta a konyak kategóriában látott átlagos növekedés mértékét.
Ez már a második alkoholos italmárka, amelyet Jay-Z fejlesztett, és amelyben meglévő részesedésének nagy részét eladta. A Moët Hennessy Louis Vuitton 2021-ben vásárolt 50%-os részesedést a zenész Armand de Brignac pezsgőjében.
Kapcsolódó cikkeink
Tovább pezseg az alkoholmentes piac: szárnyal a Henkell Freixenet
Látványos, 23,6%-os növekedést ért el 2024-ben a Henkell Freixenet alkoholmentes…
Tovább olvasom >Folytatódik a Bacardi és Kuba jogi csatája a Havana Club védjegyért
Továbbra is éles jogi vita zajlik a Bacardi és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >