Többségi részesedést vásárolt a Bacardi Jay-Z konyakmárkájában
Azzal oldotta meg a Bacardi a szórakoztatóiparból közismert üzletemberrel, Jay-Z-del folytatott jogi csatározását, hogy megvásárolta többségi részesedését a D’Usséban, a Forbes által a hip-hop első milliárdosának nevezett sztárral közösen fejlesztett szuperprémium konyakmárkájában.
A megállapodás értelmében a márka legalább 75,01%-a immár a Bacardi tulajdonát képezi, és a Jay-Z-ként híressé vált sztár – eredeti nevén Shawn Carter – pedig „jelentős tulajdoni hányadot” tart meg.
A tranzakcióról hírt adó közlemény szerint a D’Ussé egy több milliárd dolláros márka. A Bacardi által idézett 2021-es IWSR adatok szerint több díjat kapott szeszesital-versenyeken, és az elmúlt három évben több mint 30%-os összetett éves növekedési rátájával (CAGR) meghaladta a konyak kategóriában látott átlagos növekedés mértékét.
Ez már a második alkoholos italmárka, amelyet Jay-Z fejlesztett, és amelyben meglévő részesedésének nagy részét eladta. A Moët Hennessy Louis Vuitton 2021-ben vásárolt 50%-os részesedést a zenész Armand de Brignac pezsgőjében.
Kapcsolódó cikkeink
A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Fedezd fel az olasz ikont – új fejezetet nyit a MARTINI®
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >