Többet költöttek virslire
Az idei év első nyolc hónapjában 3 százalékkal vásároltak kevesebb virslit a hazai háztartások, mint egy évvel korábban. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint ezt a kismértékű intenzitáscsökkenés és a vásárlók számának minimális visszaesése együttesen okozta.A 2009. januártól augusztusig tartó időszakban 3 százalékkal kevesebb virsli fogyott, mint a tavalyi év hasonló időszakában a magyarországi háztartások vásárlásait vizsgáló GfK Hungária ConsumerScan felmérése szerint. Az enyhe visszaesés hátterében a termékkört vásárló háztartások számának mindössze 1 százalékos csökkenése áll, valamint az, hogy akik vettek virslit, azok átlagosan 2 százalékkal kisebb mennyiséget tettek bevásárlókosarukba, mint a tavalyi felmért időszakban.
Az idei év első nyolc hónapjában a virsli kilogrammonkénti átlagára 8 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor: egy kilogramm virsli így átlagosan 920 forintért volt elérhető. A gyártói márkák és a kereskedelmi márkák ára között a különbség nem változott, a két szegmens átlagos ára hasonló mértékben növekedett. Az áremelkedések után a gyártói márkás termékek kilójáért 1 026 forintot, míg a kereskedelmi márkásokért 731 forintot kellett fizetni. A közel 30 százalékos árkülönbség ellenére a gyártói márkás termékekből megvásárolt mennyiség stabil volt 2008 első nyolc hónapjához képest, a kereskedelmi márkákból azonban 8 százalékkal kevesebbet szereztek be a háztartások.
A különböző fajta húsból készülő virslik közül a pulykaszegmens csökkent legnagyobb mértékben.
A január–augusztusi időszakban az átlagosnál nagyobb valószínűséggel vásároltak virslit a két fős háztartások, az idősebbek, a Budapesten vagy nagyvárosban élők, az észak-keleti régióban élők, és az átlagosnál magasabb jövedelműek.
2009 első nyolc hónapjában egy átlagos virslivásárló háztartás összesen mintegy 4 500 forintot költött virslire. Ennél jóval intenzívebb költés jellemezte a legalább három fős, fiatal, gyermekes, Észak-Magyarországon élő, valamint a közepes és magas jövedelmű háztartásokat.
2009. január–augusztus vs. 2008. január–augusztus
Forgalom változása értékben +5%
Megvásárolt mennyiség változása -3%
Átlagos ár változása +8%
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >