Többet költöttek virslire
Az idei év első nyolc hónapjában 3 százalékkal vásároltak kevesebb virslit a hazai háztartások, mint egy évvel korábban. A GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adatai szerint ezt a kismértékű intenzitáscsökkenés és a vásárlók számának minimális visszaesése együttesen okozta.A 2009. januártól augusztusig tartó időszakban 3 százalékkal kevesebb virsli fogyott, mint a tavalyi év hasonló időszakában a magyarországi háztartások vásárlásait vizsgáló GfK Hungária ConsumerScan felmérése szerint. Az enyhe visszaesés hátterében a termékkört vásárló háztartások számának mindössze 1 százalékos csökkenése áll, valamint az, hogy akik vettek virslit, azok átlagosan 2 százalékkal kisebb mennyiséget tettek bevásárlókosarukba, mint a tavalyi felmért időszakban.
Az idei év első nyolc hónapjában a virsli kilogrammonkénti átlagára 8 százalékkal volt magasabb, mint tavaly ilyenkor: egy kilogramm virsli így átlagosan 920 forintért volt elérhető. A gyártói márkák és a kereskedelmi márkák ára között a különbség nem változott, a két szegmens átlagos ára hasonló mértékben növekedett. Az áremelkedések után a gyártói márkás termékek kilójáért 1 026 forintot, míg a kereskedelmi márkásokért 731 forintot kellett fizetni. A közel 30 százalékos árkülönbség ellenére a gyártói márkás termékekből megvásárolt mennyiség stabil volt 2008 első nyolc hónapjához képest, a kereskedelmi márkákból azonban 8 százalékkal kevesebbet szereztek be a háztartások.
A különböző fajta húsból készülő virslik közül a pulykaszegmens csökkent legnagyobb mértékben.
A január–augusztusi időszakban az átlagosnál nagyobb valószínűséggel vásároltak virslit a két fős háztartások, az idősebbek, a Budapesten vagy nagyvárosban élők, az észak-keleti régióban élők, és az átlagosnál magasabb jövedelműek.
2009 első nyolc hónapjában egy átlagos virslivásárló háztartás összesen mintegy 4 500 forintot költött virslire. Ennél jóval intenzívebb költés jellemezte a legalább három fős, fiatal, gyermekes, Észak-Magyarországon élő, valamint a közepes és magas jövedelmű háztartásokat.
2009. január–augusztus vs. 2008. január–augusztus
Forgalom változása értékben +5%
Megvásárolt mennyiség változása -3%
Átlagos ár változása +8%
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >