Többet költenek a fiatalok karácsonyi ajándékra
Többet költenek, de egyre ritkábban fizetnek készpénzzel a fiatalok karácsonykor. Egy kutatás szerint a legifjabb banki ügyfelek átlagosan közel 23 ezer forintot költenek idén karácsonykor, ez nagyobb összeg, mint tavaly, a legtöbben négy emberre szánják ezt az összeget.
Miközben öt évvel ezelőtt a bankkártya-használat elleni leggyakoribb érv az volt, hogy a plasztik kevésbé biztonságos, mint a készpénz, ma a kártyahasználat melletti három legfőbb érv egyike éppen a biztonság – derül ki a TakarékPont hálózat és a Xallis Consulting piackutató friss karácsonyi, a legfiatalabb banki ügyfeleket megszólaltató kutatásából.
A 14-25 évesek az idén többet költenek el ajándékra karácsonykor, mint tavaly. A megkérdezettek csaknem fele állította a december első hetében készített kutatás során, hogy több pénzt szán a következő hetekben ajándékokra, mint tavaly, 40 százalékuk ugyanannyit, míg mindössze 16 százalékuk jelezte, hogy kevesebbet. Azok közül, akik többet költenek, legtöbben 5-10 ezer forinttal növelik kiadásaikat a tavalyi évhez képest, de sokan legalább kétezer forinttal fizetnek majd ki többet karácsony előtt. A felmérés szerint a fiatalok igencsak bőkezűek az ajándékvásárlást illetően, átlagosan csaknem 23 ezer forintot költenek el. Legtöbben négy emberre szánják ezt az összeget, de sokan adnak legalább 2-3 embernek valamit. Az adatok alapján jól látható, hogy a piac a több, ám kisebb értékű ajándék felé tendál az idei évben.
Azzal kapcsolatban, jellemzően milyen fizetési eszközzel egyenlítik ki számláikat a vásárlók, kiderült, hogy a válaszadók harmada használ bankkártyát a fizetésre, és bár még mindig többen vannak, akik döntően inkább készpénzzel szeretnek fizetni, ez az arány a TakarékPont hálózat tapasztalatai szerint fokozatosan csökken.
„Miközben a kártyás fizetések száma folyamatosan nő, az egyes tranzakciók során elköltött összegek nagysága némileg csökken, ezt támasztja alá legfrissebb kutatásunk is.” – magyarázza Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója.
A kutatásban válaszadó fiatalok csaknem 70 százaléka emelte ki a három legfőbb előny egyikeként a készpénz helyettesítését, míg nagyjából 50-50 százalékban jelölték meg a biztonságot és a kényelmet. Ötödük kiemelte, hogy ha kártya van nála, mindig annyit költhet, amennyit szeretne, és legalább ennyi megkérdezett gondolja úgy, hogy a plasztikkártya-használat egyfajta presztízst, eleganciát ad a vásárlásnak – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >