Többet költ promócióra a francia Casino

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 02. 28. 09:36

A Casino francia kiskereskedelmi vállalat úgy döntött, hogy többet költ promócióra ebben a negyedévben, ezzel segítve a pénzszűkében lévő vásárlókat, miután a franciaországi Géant hipermarketek eladásai 2022 utolsó negyedében a versenykényszer közepette jelentősen visszaestek.

A Csoport teljes forgalmának növekedése október-decemberben az erős latin-amerikai teljesítmény ellenére is lelassult, és a Casino részvényei 2,5%-ot estek. A vállalat, amely a magas adósságállomány és az alacsony cash flow miatt aggódik, a tervek szerint március 10-én számol be az egész éves eredményéről.

A franciaországi teljesítmény amiatt is a figyelem középpontjában áll, mert a Casino és a Teract a hónap elején bejelentette, hogy előzetes tárgyalásokat folytatnak kiskereskedelmi tevékenységük egyesítéséről egy, a Casino által ellenőrzött egységen belül.

Franciaországban az eladások a harmadik negyedévben mért 3,9% után az utolsó negyedévben csak csak 0,1%-kal nőttek, ami elmaradt a Jefferies elemzői szerint jelzett 2,7%-os konszenzusos várakozástól.

A francia hipermarketek eladásai 6,2%-kal csökkentek az azonos áruházakra vetítve, a francia szupermarketeké pedig 4%-kal, míg a kisboltok eladásai 4,5%-kal emelkedtek.

A Casino a belvárosi kisboltokra és az e-kereskedelemre, így az Ocadoval és az Amazonnal kötött együttműködéseken keresztüli házhozszállítás kiterjesztésére, épít az eladások fellendítése érdekében.

A Csoport közölte, hogy a negyedév során 352 új kisboltot nyitott, míg az egész év során 879 új üzletet, ami meghaladja a 800 új üzlet nyitására vonatkozó előzetes célkitűzését.

ESM

Kapcsolódó cikkeink