Többet költ promócióra a francia Casino
A Casino francia kiskereskedelmi vállalat úgy döntött, hogy többet költ promócióra ebben a negyedévben, ezzel segítve a pénzszűkében lévő vásárlókat, miután a franciaországi Géant hipermarketek eladásai 2022 utolsó negyedében a versenykényszer közepette jelentősen visszaestek.
A Csoport teljes forgalmának növekedése október-decemberben az erős latin-amerikai teljesítmény ellenére is lelassult, és a Casino részvényei 2,5%-ot estek. A vállalat, amely a magas adósságállomány és az alacsony cash flow miatt aggódik, a tervek szerint március 10-én számol be az egész éves eredményéről.
A franciaországi teljesítmény amiatt is a figyelem középpontjában áll, mert a Casino és a Teract a hónap elején bejelentette, hogy előzetes tárgyalásokat folytatnak kiskereskedelmi tevékenységük egyesítéséről egy, a Casino által ellenőrzött egységen belül.
Franciaországban az eladások a harmadik negyedévben mért 3,9% után az utolsó negyedévben csak csak 0,1%-kal nőttek, ami elmaradt a Jefferies elemzői szerint jelzett 2,7%-os konszenzusos várakozástól.
A francia hipermarketek eladásai 6,2%-kal csökkentek az azonos áruházakra vetítve, a francia szupermarketeké pedig 4%-kal, míg a kisboltok eladásai 4,5%-kal emelkedtek.
A Casino a belvárosi kisboltokra és az e-kereskedelemre, így az Ocadoval és az Amazonnal kötött együttműködéseken keresztüli házhozszállítás kiterjesztésére, épít az eladások fellendítése érdekében.
A Csoport közölte, hogy a negyedév során 352 új kisboltot nyitott, míg az egész év során 879 új üzletet, ami meghaladja a 800 új üzlet nyitására vonatkozó előzetes célkitűzését.
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >