Többet és gyakrabban vesznek tamponból
Az elmúlt évben a magyar háztartások mindösszesen egy százalékkal vásároltak több női higiéniai terméket, a kategória mennyiségalapú forgalma tehát 2006-hoz képest stabil. Az átlagár körülbelül négyszázalékos növekedésének köszönhetően azonban az értékalapú forgalom mintegy hat százalékkal bővült. Ez a növekedés elsősorban a tampon szegmens alakulásának tudható be – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adataiból.A női higiéniai termékek egyszázalékos volumennövekedésének hátterében a vásárlói hatókör minimális csökkenése, és emellett a vásárlási intenzitás ennél nagyobb mértékű növekedése áll. A vásárló háztartások elvesztése leginkább az egészségügyi betétek szegmensét érintette, míg az egy vásárló háztartásra eső mennyiség legnagyobb mértékben a tampon esetében emelkedett. A kategóriában mért vásárlási intenzitás növekedése annak köszönhető, hogy a háztartások jellemzően többet vásárolnak egy-egy vásárlás alkalmával – bár a tampon esetében a vásárlási gyakoriság is érdemben növekedett.
Számottevően nőtt a kategóriában a kereskedelmi márkás termékek aránya: míg 2006-ban a volumen 21 százalékát adták a kereskedelmi láncok neve alatt forgalmazott termékek, addig 2007-ben már 25 százalék volt a mennyiségi piaci részesedésük a GfK mérése szerint. Ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy míg a gyártói márkás termékek átlagára tavaly több mint hét százalékkal nőtt 2006-hoz képest, addig a kereskedelmi márkás termékeké nem változott. Így 2007-ben a saját márkák átlagos ára a gyártói márkák árának a fele volt. A saját márkák térhódítása a tisztasági betétek szegmensében a legmagasabb: mennyiségi részesedésük 2007-ben elérte a 30 százalékot.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >