Többet és gyakrabban vesznek tamponból

Szerző: trademagazin Dátum: 2008. 05. 01. 08:00

Az elmúlt évben a magyar háztartások mindösszesen egy százalékkal vásároltak több női higiéniai terméket, a kategória mennyiségalapú forgalma tehát 2006-hoz képest stabil. Az átlagár körülbelül négyszázalékos növekedésének köszönhetően azonban az értékalapú forgalom mintegy hat százalékkal bővült. Ez a növekedés elsősorban a tampon szegmens alakulásának tudható be – derül ki a GfK Hungária háztartások privát fogyasztását mérő ConsumerScan adataiból.A női higiéniai termékek egyszázalékos volumennövekedésének hátterében a vásárlói hatókör minimális csökkenése, és emellett a vásárlási intenzitás ennél nagyobb mértékű növekedése áll. A vásárló háztartások elvesztése leginkább az egészségügyi betétek szegmensét érintette, míg az egy vásárló háztartásra eső mennyiség legnagyobb mértékben a tampon esetében emelkedett. A kategóriában mért vásárlási intenzitás növekedése annak köszönhető, hogy a háztartások jellemzően többet vásárolnak egy-egy vásárlás alkalmával – bár a tampon esetében a vásárlási gyakoriság is érdemben növekedett.
Számottevően nőtt a kategóriában a kereskedelmi márkás termékek aránya: míg 2006-ban a volumen 21 százalékát adták a kereskedelmi láncok neve alatt forgalmazott termékek, addig 2007-ben már 25 százalék volt a mennyiségi piaci részesedésük a GfK mérése szerint. Ez minden bizonnyal annak is köszönhető, hogy míg a gyártói márkás termékek átlagára tavaly több mint hét százalékkal nőtt 2006-hoz képest, addig a kereskedelmi márkás termékeké nem változott. Így 2007-ben a saját márkák átlagos ára a gyártói márkák árának a fele volt. A saját márkák térhódítása a tisztasági betétek szegmensében a legmagasabb: mennyiségi részesedésük 2007-ben elérte a 30 százalékot.

Kapcsolódó cikkeink