Több újhagyma, de kevesebb póréhagyma termett
A KSH adatai szerint Magyarországon 2,67 ezer tonna újhagyma (zöldhagyma) termett 2022-ben, ami 35 százalékkal több az előző évinél.

(Fotó: Pixabay)
Belföldi újhagymát egész évben kínálnak a Budapesti Nagybani Piacon. Az AKI PÁIR adatai szerint az újhagyma termelői ára 12 százalékkal (287 forint/csomó) nőtt 2024 1–13. hetében az egy évvel korábbihoz képest. Az Olaszországból származó újhagyma nagykereskedelmi ára 259 forint/csomó volt ugyanekkor, ami 3 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi. A hazai felhozatal bővülésével az idei évben sincs már jelen a kínálatban az importból származó újhagyma.
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,05 ezer tonna póréhagyma termett 2022-ben, ami 24 százalékkal kevesebb, mint a 2021. évi
A KSH külkereskedelmi adatbázisában a póréhagyma, a téli vagy salotta hagyma és a metélőhagyma együtt szerepel. E termékek behozatala a háromszorosára, 3,81 ezer tonnára, kivitelük 49 százalékkal 158 tonnára nőtt 2023-ban az egy évvel korábbihoz képest. A belföldi póréhagyma egész évben jelen van a Budapesti Nagybani Piacon, importversenytárs nélkül. Az AKI PÁIR adatai szerint a póréhagyma termelői ára 15 százalékkal (334 forint/darab) emelkedett 2024 1–13. hetében az egy évvel korábbihoz képest.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Az unió nettó exportőr tojásban és tojástermékekben
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás-…
Tovább olvasom >Tovább emelkedett a vágómarha termelői ára
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint 2025 január–áprilisában a szarvasmarha…
Tovább olvasom >Közel másfélszeresére nőtt a teljes tejpor értékesítési ára a nemzetközi piacon
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2025 áprilisában az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >