Több újhagyma, de kevesebb póréhagyma termett
A KSH adatai szerint Magyarországon 2,67 ezer tonna újhagyma (zöldhagyma) termett 2022-ben, ami 35 százalékkal több az előző évinél.

(Fotó: Pixabay)
Belföldi újhagymát egész évben kínálnak a Budapesti Nagybani Piacon. Az AKI PÁIR adatai szerint az újhagyma termelői ára 12 százalékkal (287 forint/csomó) nőtt 2024 1–13. hetében az egy évvel korábbihoz képest. Az Olaszországból származó újhagyma nagykereskedelmi ára 259 forint/csomó volt ugyanekkor, ami 3 százalékkal magasabb, mint az egy évvel korábbi. A hazai felhozatal bővülésével az idei évben sincs már jelen a kínálatban az importból származó újhagyma.
A KSH adatai szerint Magyarországon 1,05 ezer tonna póréhagyma termett 2022-ben, ami 24 százalékkal kevesebb, mint a 2021. évi
A KSH külkereskedelmi adatbázisában a póréhagyma, a téli vagy salotta hagyma és a metélőhagyma együtt szerepel. E termékek behozatala a háromszorosára, 3,81 ezer tonnára, kivitelük 49 százalékkal 158 tonnára nőtt 2023-ban az egy évvel korábbihoz képest. A belföldi póréhagyma egész évben jelen van a Budapesti Nagybani Piacon, importversenytárs nélkül. Az AKI PÁIR adatai szerint a póréhagyma termelői ára 15 százalékkal (334 forint/darab) emelkedett 2024 1–13. hetében az egy évvel korábbihoz képest.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
KSH: júliusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3, a júniusit 0,4 százalékkal haladták meg
Júliusban a fogyasztói árak átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Újabb pofonnal szembesült a magyar ipar
Az ipari termelés júniusban 4,9 százalékkal csökkent éves szinten, ráadásul…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >