Több tévéreklám, nagyobb forgalom
kávé kiskereskedelmi forgalma mintegy 26 milliárd forintot ért el 2013. december – 2014. május között, és 4 százalékkal emelkedett, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Ezzel egy időben, mennyiséget tekintve 2 százalékkal adtak el többet. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A kávé az ötödik legnagyobb forgalmú élelmiszer a Nielsen által mért 90 élelmiszer-kategória között. A rangsorban a feldolgozott hús, sör, sajt és szénsavas üdítőital után következik.
Figyelemre méltóan hűségesek márkáikhoz a kávévásárlók. Ezt tükrözi az értékben mért eladáson belül a gyártói márkák magas, 81 százalékos részaránya, mind a legutóbbi, mind az azt megelőző december–május időszak során.
Mérsékelten emelkedtek az árak: 1 kilogramm kávé mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára 2503 forint a legutóbbi április–májusi két hónapos periódusban.Ez 3 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Őrölt kávé vitte el az értékben mért eladás 46 százalékát. Második legnépszerűbb szegmens az instant specialitás 24 százalékos piacrésszel. A kényelmi szempontok fontosságát mutatja az instant szegmens mutatója: stabilan tartja a 17 százalékot. A kávékapszula és -párna az idei első hat hónap során már elérte a 6 száza-
lékot.
Eléggé koncentrált a kávé bolti eladása. A 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre az értékben mért forgalom 66 százaléka jutott a legutóbbi hat hónapos időszakban. Ez 1 százalékponttal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Vezetnek a 401–2500 négyzetméteres üzletek 35 százalékos piacrésszel, míg a 2500 négyzetméternél nagyobb csatornára 31 százalék jutott.
A 400 négyzetméteres és kisebb boltok mutatója december–május között 18 százalékot ért el; 1 százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban.
Ami a tévében történő reklámozást illeti: a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve napi fogyasztási cikkekre a piaci szereplők költése idén az első hat hónapban – hivatalos listaáron – mintegy 123 milliárd forintot tett ki. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Kávéra mintegy 3,4 milliárd forint tévéreklámköltés jutott legutóbb január–június között, szintén listaáron számolva; közel kétszer annyi, mint a tavalyi hasonló periódusban
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >