Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek el 2024 utolsó négy hónapjában a több millió elveszett csomag miatt – derül ki a Metapack szállításmenedzsment-szoftver szolgáltató friss becsléséből.
Az adatok szerint 3,72 millió csomag tűnt el, ami hivatalosan 540 millió eurós kárt jelent. Egyetlen elveszett csomag átlagosan 145 eurós veszteséget okoz: ebből 136 euró a kiesett árbevétel, 6 euró az ügyfélszolgálati költségek (például a „Hol van a rendelésem?” típusú megkeresések), valamint 3 euró a szállítási költség – írja az Ecommerce News.
A valós veszteség még nagyobb lehet
A Metapack szerint az elveszett csomagok aránya a hivatalos 0,06 százaléknál (minden 1667. csomag) jóval magasabb is lehet. Az úgynevezett potenciálisan eltűnt csomagok – amelyekről öt napon túl nincs élő nyomkövetési adat – aránya akár 0,7 százalék is lehet, vagyis minden 143. küldemény eltűnhet.
Nemcsak pénzügyi a veszteség
Emma Clarke, a Metapack termékigazgatója szerint az elveszett csomagok nem csupán kellemetlenséget, hanem jelentős anyagi kárt is jelentenek – különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben. Emellett a márkahűség, a fogyasztói bizalom és a vállalat hírneve is sérülhet.
A problémák mérséklésére a Metapack célzott megoldások bevezetését javasolja, például adatvezérelt elemzéseket a csalások kiszűrésére a raktárakban, valamint dinamikus szállítási szabályokat a kézbesítés biztonságosabbá tételére.
Ahogy az e-kereskedelem növekszik, a hosszú távú siker érdekében a még soha nem volt olyan fontos a zökkenőmentes, megbízható szállítás mint most – hangsúlyozza a cég.
Kapcsolódó cikkeink
Brutális belépő: az Allegro már a magyar e-kereskedelmi piacon is jelen van
A lengyel Allegro e-kereskedelmi óriás fokozza nemzetközi terjeszkedését – ezúttal…
Tovább olvasom >Közel 3,5 milliárd euróért veszi meg a DoorDash a Deliveroo-t
Amerikai riválisa, a DoorDash tulajdonába kerül a brit székhelyű étel-házhozszállító,…
Tovább olvasom >2,6 milliárd eurós forgalmat ért el az Allegro 2024-ben
7%-kal nőtt és 2,6 milliárd eurós árbevételt ért el a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >