Több százmilliót vesztettek az eltűnt csomagok miatt az európai webáruházaknak
Az európai online kereskedők több mint félmilliárd eurós bevételtől estek el 2024 utolsó négy hónapjában a több millió elveszett csomag miatt – derül ki a Metapack szállításmenedzsment-szoftver szolgáltató friss becsléséből.
Az adatok szerint 3,72 millió csomag tűnt el, ami hivatalosan 540 millió eurós kárt jelent. Egyetlen elveszett csomag átlagosan 145 eurós veszteséget okoz: ebből 136 euró a kiesett árbevétel, 6 euró az ügyfélszolgálati költségek (például a „Hol van a rendelésem?” típusú megkeresések), valamint 3 euró a szállítási költség – írja az Ecommerce News.
A valós veszteség még nagyobb lehet
A Metapack szerint az elveszett csomagok aránya a hivatalos 0,06 százaléknál (minden 1667. csomag) jóval magasabb is lehet. Az úgynevezett potenciálisan eltűnt csomagok – amelyekről öt napon túl nincs élő nyomkövetési adat – aránya akár 0,7 százalék is lehet, vagyis minden 143. küldemény eltűnhet.
Nemcsak pénzügyi a veszteség
Emma Clarke, a Metapack termékigazgatója szerint az elveszett csomagok nem csupán kellemetlenséget, hanem jelentős anyagi kárt is jelentenek – különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben. Emellett a márkahűség, a fogyasztói bizalom és a vállalat hírneve is sérülhet.
A problémák mérséklésére a Metapack célzott megoldások bevezetését javasolja, például adatvezérelt elemzéseket a csalások kiszűrésére a raktárakban, valamint dinamikus szállítási szabályokat a kézbesítés biztonságosabbá tételére.
Ahogy az e-kereskedelem növekszik, a hosszú távú siker érdekében a még soha nem volt olyan fontos a zökkenőmentes, megbízható szállítás mint most – hangsúlyozza a cég.
Kapcsolódó cikkeink
Berobbant a Rossmann az e-kereskedelmi toplistára
Először szerepel a Rossmann a PwC által összeállított 2024-es E-toplistán…
Tovább olvasom >Omnichannel vagy semmi – Az e-commerce új iránya
„Mintegy 450 ezer magyar 2023-ban úgy vásárolt először a Temun,…
Tovább olvasom >A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók 83%-ának az online vásárlás során
A biztonság továbbra is a legfontosabb szempont a magyar fogyasztók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >