Több százezren vásárolnak benzinkúton az év végi ünnepek alatt
Az ünnepi időszakban naponta akár 25 százalékkal több vásárló térhet be az éjjel-nappal nyitva tartó benzinkúti szupermarketekbe, akik ilyenkor közel harmadával magasabb értékben költenek – derül ki az OMV adataiból. Idén több mint 20 egységgel bővült az OMV hazai hálózatában működő, SPAR express-koncepció szerint átalakított shopok száma.
Több mint 20 egységgel nőtt idén az OMV SPAR express-koncepció szerint átalakított benzinkúti shopjainak száma. Mostanra az ország több mint 170 OMV-töltőállomása közül már 67-ben működik hétvégéken és az ünnepnapokon is éjjel-nappal nyitva tartó, széles árukészletet kínáló szupermarket. Az OMV Hungária tavalyi ünnepi időszakra vonatkozó adatai alapján a karácsonyi ünnepnapokon, amikor a legtöbb egyéb áruház zárva tart, a havonta átlagosan két millió vevőt kiszolgáló, SPAR express-logót viselő shopokban mintegy negyedével emelkedik meg a vásárlók száma.
Az ünnepi vásárlók kétharmada 9 és 17 óra között keresi fel a benzinkúti szupermarketeket, negyedük pedig az este 6 és éjfél közötti időszakot részesíti előnyben. A karácsonyi vásárlók jellemzően pékárut, alkoholmentes italokat, tejet, tejterméket, tojást, sört és édességet vásárolnak. Az ilyen shopok átlagos napi árbevétele ebben az időszakban több mint harmadával múlja felül a normál időszakban mértet.
„A tavalyi ünnepi időszakban jól láthatóvá vált, hogy a hazai vásárlóknak igen jelentős az igényük arra, hogy a munkaszüneti napokon is könnyen megközelíthető helyszínen intézzék a napi bevásárlást, akár még éjszaka is” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezetője.
A SPAR Magyarország és az OMV Hungária együttműködése 2013-ban kezdődött, ekkor nyílt meg az első SPAR express-koncepció szerint átalakított OMV-shop Budapesten. Az újgenerációs benzinkúti üzletek koncepciója a széles termékválasztékot és a kedvező árakat állítja előtérbe. A külföldön korábban is sikeres modell jegyében a tavalyi év elejéig öt átalakított üzlet működött az OMV magyarországi hálózatában. A további, erőteljes fejlesztések irányát a tesztidőszak tapasztalatai és vásárlói visszajelzések határozták meg. Az újgenerációs shopok száma 2015 végére érte el a 45-öt, idén pedig újabb 22 üzletet alakítottak át országszerte.
A SPAR express-koncepció szerint működő OMV-shopok kínálatában minden megtalálható, ami a hasonló méretű SPAR-üzletekben. Az alapvető háztartási cikkeken, sajátmárkás termékeken, tejtermékeken, friss zöldségeken és gyümölcsökön kívül többek közt a helyben sütött pékáru is. A shopok fő, de nem kizárólagos beszállítója a SPAR Magyarország Kft. Valamennyi sajátmárkás termék SPAR-áron szerepel a kínálatban, de a többi áru esetében is a SPAR-franchise elvei érvényesülnek az árszabásban.
Ugyancsak az OMV Hungária adatai szerint az idei évben a magyar autósok több mint 2,5 millió csésze kávét fogyasztottak a magyarországi OMV-benzinkutakon. Az olajtársaság kizárólag méltányos kereskedelemből származó, FAIRTRADE minősítéssel rendelkező kávét kínál 101, VIVA kávézóval rendelkező töltőállomásán.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 100 magyarországi töltőállomásán kezd gyógyszerek forgalmazásába az OMV
Tavasztól már 99 OMV töltőállomáson elérhetők vény nélkül kapható gyógyszerek…
Tovább olvasom >Az OMV-vel közös új üzletformátumot vezet be a Billa Csehországban
Az OMV és a Billa új élelmiszer-kiskereskedelmi láncot indított Viva…
Tovább olvasom >Együtt hajóztunk (1. rész)
Az Anglia legyőzésére küldött Spanyol Armada 1588-ban 130 hajóból állt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét vidéki nagyvárosban bővíti szolgáltatását az IKEA
A megfizethetőség és az elérhetőség jegyében az IKEA folyamatosan fejleszti…
Tovább olvasom >Korán érkezik a nyár a Borsodi Friss új ízével
Új, egzotikus ízvilágú taggal bővül a Borsodi Friss termékcsalád. A…
Tovább olvasom >NAK-FruitVeB: bőven jut exportra is a magyar tormából
A hazai piac mellett bőven jut exportra is a kiváló…
Tovább olvasom >