Több százezren vásárolnak benzinkúton az év végi ünnepek alatt
Az ünnepi időszakban naponta akár 25 százalékkal több vásárló térhet be az éjjel-nappal nyitva tartó benzinkúti szupermarketekbe, akik ilyenkor közel harmadával magasabb értékben költenek – derül ki az OMV adataiból. Idén több mint 20 egységgel bővült az OMV hazai hálózatában működő, SPAR express-koncepció szerint átalakított shopok száma.
Több mint 20 egységgel nőtt idén az OMV SPAR express-koncepció szerint átalakított benzinkúti shopjainak száma. Mostanra az ország több mint 170 OMV-töltőállomása közül már 67-ben működik hétvégéken és az ünnepnapokon is éjjel-nappal nyitva tartó, széles árukészletet kínáló szupermarket. Az OMV Hungária tavalyi ünnepi időszakra vonatkozó adatai alapján a karácsonyi ünnepnapokon, amikor a legtöbb egyéb áruház zárva tart, a havonta átlagosan két millió vevőt kiszolgáló, SPAR express-logót viselő shopokban mintegy negyedével emelkedik meg a vásárlók száma.
Az ünnepi vásárlók kétharmada 9 és 17 óra között keresi fel a benzinkúti szupermarketeket, negyedük pedig az este 6 és éjfél közötti időszakot részesíti előnyben. A karácsonyi vásárlók jellemzően pékárut, alkoholmentes italokat, tejet, tejterméket, tojást, sört és édességet vásárolnak. Az ilyen shopok átlagos napi árbevétele ebben az időszakban több mint harmadával múlja felül a normál időszakban mértet.
„A tavalyi ünnepi időszakban jól láthatóvá vált, hogy a hazai vásárlóknak igen jelentős az igényük arra, hogy a munkaszüneti napokon is könnyen megközelíthető helyszínen intézzék a napi bevásárlást, akár még éjszaka is” – mondta Balogh Tibor, az OMV Hungária ügyvezetője.
A SPAR Magyarország és az OMV Hungária együttműködése 2013-ban kezdődött, ekkor nyílt meg az első SPAR express-koncepció szerint átalakított OMV-shop Budapesten. Az újgenerációs benzinkúti üzletek koncepciója a széles termékválasztékot és a kedvező árakat állítja előtérbe. A külföldön korábban is sikeres modell jegyében a tavalyi év elejéig öt átalakított üzlet működött az OMV magyarországi hálózatában. A további, erőteljes fejlesztések irányát a tesztidőszak tapasztalatai és vásárlói visszajelzések határozták meg. Az újgenerációs shopok száma 2015 végére érte el a 45-öt, idén pedig újabb 22 üzletet alakítottak át országszerte.
A SPAR express-koncepció szerint működő OMV-shopok kínálatában minden megtalálható, ami a hasonló méretű SPAR-üzletekben. Az alapvető háztartási cikkeken, sajátmárkás termékeken, tejtermékeken, friss zöldségeken és gyümölcsökön kívül többek közt a helyben sütött pékáru is. A shopok fő, de nem kizárólagos beszállítója a SPAR Magyarország Kft. Valamennyi sajátmárkás termék SPAR-áron szerepel a kínálatban, de a többi áru esetében is a SPAR-franchise elvei érvényesülnek az árszabásban.
Ugyancsak az OMV Hungária adatai szerint az idei évben a magyar autósok több mint 2,5 millió csésze kávét fogyasztottak a magyarországi OMV-benzinkutakon. Az olajtársaság kizárólag méltányos kereskedelemből származó, FAIRTRADE minősítéssel rendelkező kávét kínál 101, VIVA kávézóval rendelkező töltőállomásán.
Kapcsolódó cikkeink
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján:…
Tovább olvasom >A magyarországi OMV VIVA töltőállomások új prémium szendvicskínálattal várják a vásárlókat
Tavasszal szinte minden elemében megújul az OMV VIVA gasztronómiai kínálata:…
Tovább olvasom >Nincs kihívója az eszpresszónak
Az OMV Hungária magyarországi hálózatában gyűjtött adatok alapján 2024-ben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Dinamikus bővülés a SPAR franchise hálózatában: 19 új üzlet Magyarországon
A SPAR franchise hálózata 2024 első félévében 19 új üzlettel…
Tovább olvasom >Ezért fáradtak nyáron a magyarok
Évente átlagosan 44 óra alvásvesztést okoz a globális felmelegedés egy…
Tovább olvasom >