Több reklám, nagyobb forgalom
Jelentősen, 52 százalékkal többet költöttek sampon tévéreklámjára a cégek tavaly, mint egy évvel azelőtt; listaáron 6,4 milliárd forintot. Meg kell azonban jegyezni, hogy ennél a valós költés mindig kisebb, mert a tévétárságok kedvezményeket nyújtanak hirdetőiknek.
Értékben mintegy 11 milliárd forintra emelkedett a sampon forgalma a kiskereskedelemben. Itt a növekedés mértéke 8 százalék, egyik évről a másikra. Viszont mennyiség szempontjából 2 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban.
Eléggé erős a gyártói márkák pozíciója ebben a kategóriában. Érték szempontjából mért 93 százalékos piaci részesedésüket tartani tudták a legutóbbi két év során.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: egyik oldalon csökkent a hipermarket súlya, míg a drogériáé erősödött. Előbbinél a bevételek részaránya 35 százalékról 32-re csökkent éves összehasonlításban, utóbbinál pedig 40-ről 44 százalékra emelkedett.
Ezzel egy időben némileg erősödött a koncentráció: ugyanis a 400 négyzetméteres és kisebb csatornák értékben mért piacrésze 13-ról 12 százalékra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Mészáros Csoport újabb lépése a baromfi-iparban: teljes irányítás a Gallicoop felett
Január 27-én egy érdekes dokumentum jelent meg a Gazdasági Versenyhivatal…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Újabb gyártástechnológiával bővül a Henkel környei gyára
A Henkel Adhesive Technologies környei ragasztógyárában ünnepélyes keretek között avatták…
Tovább olvasom >