Több reklám, nagyobb forgalom
Jelentősen, 52 százalékkal többet költöttek sampon tévéreklámjára a cégek tavaly, mint egy évvel azelőtt; listaáron 6,4 milliárd forintot. Meg kell azonban jegyezni, hogy ennél a valós költés mindig kisebb, mert a tévétárságok kedvezményeket nyújtanak hirdetőiknek.
Értékben mintegy 11 milliárd forintra emelkedett a sampon forgalma a kiskereskedelemben. Itt a növekedés mértéke 8 százalék, egyik évről a másikra. Viszont mennyiség szempontjából 2 százalékkal kevesebbet adtak el a boltokban.
Eléggé erős a gyártói márkák pozíciója ebben a kategóriában. Érték szempontjából mért 93 százalékos piaci részesedésüket tartani tudták a legutóbbi két év során.
Ami a bolttípusok súlyát illeti: egyik oldalon csökkent a hipermarket súlya, míg a drogériáé erősödött. Előbbinél a bevételek részaránya 35 százalékról 32-re csökkent éves összehasonlításban, utóbbinál pedig 40-ről 44 százalékra emelkedett.
Ezzel egy időben némileg erősödött a koncentráció: ugyanis a 400 négyzetméteres és kisebb csatornák értékben mért piacrésze 13-ról 12 százalékra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A legpiacképesebb e-kereskedők között a Praktiker webáruház
Újabb rangos elismerést kapott a magyar tulajdonú Praktiker webáruháza. A…
Tovább olvasom >Black Friday másképp: görbe tükröt tart az Euronics új kampánya
Új forgatókönyvvel és filozófiával készül az idei Black Friday-szezonra az…
Tovább olvasom >Terjeszkedik a Scruton kávézólánc: több Libri könyvesboltban váltják a Café Frei egységeit
A 2020-ban alapított Scruton kávézólánc az idei évben jelentős terjeszkedésbe…
Tovább olvasom >