Több nagykereskedő, kevesebb termelő a Nagybanin
A Budapesti Nagybani Piac 1991-ben alakult, és fontos szerepe van a zöldség-gyümölcs kínálat biztosításában a főváros és agglomerációja részére. A társaság a közel 35 hektáros alapterületű piacon létrehozott infrastruktúrát kis- és közepes termelőknek adja bérbe, többségi tulajdonosa a Fővárosi Önkormányzat.

Házi Zoltán
vezérigazgató
Nagybani Piac
A piac tavaly 460 566 tonna árut értékesített, ebből 254 011 tonnát termelőkön, 206 555 tonnát nagykereskedőkön keresztül. Az elmúlt évtizedben a budapesti nagybani piacon megjelenő termelők száma 5,5%-kal csökkent (2008: 185 100, 2017: 174 852). Ugyanakkor a nagykereskedő bérlők száma a működés 27 éve alatt többszörösére emelkedett, 2018-ban számuk elérte a 228-at.
Tavaly a piac összesen 512 373 fizető belépést regisztrált, ebből 174 800 volt termelői, kereskedői pedig 337 573. A májustól szeptemberig tartó főszezonban naponta 3200–4000 gépkocsi lép be a piac területére, nagy piaci napokon 100-150 kamion fordul meg áruval rakottan.2465 termelő értékesít rendszeresen a nagybanin, a rendszeresen vásárló kereskedők száma pedig 7215. A piac 511 vevői és 526 bérlői parkolóhellyel áll látogatói és partnerei rendelkezésére.
A piac nagy gondot fordít a keletkező hulladék kezelésére. A mintegy 1800 m²-es hulladékudvarban történik a hulladékok fajták szerinti szétválogatása, tömörítő berendezésekben való elhelyezése. A gyűjtés szelektív módon zajlik, és a komposzthulladékot is külön kezelik.
Jövőbeni terveikkel kapcsolatban Házi Zoltán vezérigazgató így nyilatkozott:
– Céljaink között szerepel a zöldség-gyümölcs feldolgozás feltételeinek megteremtése, a termelői értékesítés körülményeinek javítása, nagy gépkocsik számára a vásárlói rakodóhelyek számának növelése, termelők részére pedig raktározási kapacitás létrehozása. Emellett szeretnénk fejleszteni szolgáltatásainkat, aktív PR-tevékenységgel javítani a piac vonzerejét és általános társadalmi megítélését, és szeretnénk részt venni a zöldség-gyümölcs fogyasztás növelését célzó promóciós és marketingprogramokban is. //
Vevőkör:
RETAIL ÉS HORECA
Főbb forgalmazott kategóriák:
FRISS ZÖLDSÉG-GYÜMÖLCS
Honlap: www.nagybani.hu
Területi lefedettség:
KELET-, KÖZÉP-, NYUGAT-MAGYARORSZÁG
Kapcsolódó cikkeink
Emelkedett az import saláták ára
A KSH adatai szerint Magyarország fejessaláta-behozatala 4 százalékkal (1,05 ezer…
Tovább olvasom >Több mint másfélszeresére nőtt a torma ára egy év alatt
A KSH adatai szerint Magyarországon a tormakivitel mennyisége 13 százalékkal…
Tovább olvasom >Emelkedik a nyers tej és a gabonák ára
Az AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyers tej országos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >