Több nagykereskedő, kevesebb termelő a Nagybanin

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 06. 20. 15:04

A Budapesti Nagybani Piac 1991-ben alakult, és fontos szerepe van a zöldség-gyümölcs kínálat biztosításában a főváros és agglomerációja részére. A társaság a közel 35 hektáros alapterületű piacon létrehozott infrastruktúrát kis- és közepes termelőknek adja bérbe, többségi tulajdonosa a Fővárosi Önkormányzat.

Házi Zoltán
vezérigazgató
Nagybani Piac

A piac tavaly 460 566 tonna árut értékesített, ebből 254 011 tonnát termelőkön, 206 555 tonnát nagykereskedőkön keresztül. Az elmúlt évtizedben a budapesti nagybani piacon megjelenő termelők száma 5,5%-kal csökkent (2008: 185 100, 2017: 174 852). Ugyanakkor a nagykereskedő bérlők száma a működés 27 éve alatt többszörösére emelkedett, 2018-ban számuk elérte a 228-at.

Tavaly a piac összesen 512 373 fizető belépést regisztrált, ebből 174 800 volt termelői, kereskedői pedig 337 573. A májustól szeptemberig tartó főszezonban naponta 3200–4000 gépkocsi lép be a piac területére, nagy piaci napokon 100-150 kamion fordul meg áruval rakottan.2465 termelő értékesít rendszeresen a nagybanin, a rendszeresen vásárló kereskedők száma pedig 7215. A piac 511 vevői és 526 bérlői parkolóhellyel áll látogatói és partnerei rendelkezésére.

A piac nagy gondot fordít a keletkező hulladék kezelésére. A mintegy 1800 m²-es hulladékudvarban történik a hulladékok fajták szerinti szétválogatása, tömörítő berendezésekben való elhelyezése. A gyűjtés szelektív módon zajlik, és a komposzthulladékot is külön kezelik.

Jövőbeni terveikkel kapcsolatban Házi Zoltán vezérigazgató így nyilatkozott:

– Céljaink között szerepel a zöldség-gyümölcs feldolgozás feltételeinek megteremtése, a termelői értékesítés körülményeinek javítása, nagy gépkocsik számára a vásárlói rakodóhelyek számának növelése, termelők részére pedig raktározási kapacitás létrehozása. Emellett szeretnénk fejleszteni szolgáltatásainkat, aktív PR-tevékenységgel javítani a piac vonzerejét és általános társadalmi megítélését, és szeretnénk részt venni a zöldség-gyümölcs fogyasztás növelését célzó promóciós és marketingprogramokban is. //

Vevőkör:
RETAIL ÉS HORECA

Főbb forgalmazott kategóriák: 
FRISS ZÖLDSÉG-GYÜMÖLCS

Honlap: www.nagybani.hu

Területi lefedettség:
KELET-, KÖZÉP-, NYUGAT-MAGYARORSZÁG

 

Kapcsolódó cikkeink