Több mint háromezer milliárd dollárt kaszáltak
A világ 250 legnagyobb kiskereskedelmi láncában másodpercenként 90 ezer dollárt költenek a vásárlók.
A Deloitte Touche Tohmatsu és a STORES magazin új közös
felmérése szerint 2005. július 1-je és 2006. június 30-a között rekord
összeget, 3,01 ezer milliárd dollárt költöttek el a fogyasztók a világ 250
legnagyobb kiskereskedelmi vállalkozásánál.
A jelentés szerint a 250-es toplistán szereplő vállalatok adózott
eredménye az értékesítés 3,5 százalékára nőtt az előző tizenkét havi 2,7
százalékról. A latin-amerikai kiskereskedők voltak a legnyereségesebbek,
adózott eredményük átlagosan elérte az értékesítés 4,4 százalékát, míg az
ázsiai kiskereskedők voltak a legkevésbé nyereségesek, 2,9 százalékos
nyereséghányaddal. Európán belül az angol vállalatok vezetik a listát 5,5
százalékos átlagos nettó nyereséghányaddal. Németország, melynek piacát
alacsony nyereséghányad jellemzi, 2 százalékos átlag nettó nyereséghányaddal
követte a többieket.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >