Több mint harminc százalékkal növelte árbevételét a Hőgyészi Agrokémiai Kft.
Harminchat százalékkal növelte árbevételét tavaly a főként agrokemikáliákat, vetőmagokat forgalmazó Hőgyészi Agrokémiai Kft., amelynek forgalma a legnagyobb mértékben a terménykereskedelem terén bővült.
A Tolna megyei cég nettó árbevétele a 2017-es 23,5 milliárd forint után 2018-ban 32 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig mintegy 30 százalékkal haladja meg a 2017-es 304 millió forintot – közölte Kőszegi László tulajdonos az MTI-vel.
A cég tevékenységében korábban 20 százalékos arányt képviselő terménykereskedelem árbevétele 2018-ban 84 százalékkal, 4,7 milliárd forintról 8,7 milliárd forintra, mennyisége pedig 60 ezerről 120 ezer tonnára nőtt – tette hozzá. Emellett 7 százalékkal több műtrágyát, 21 százalékkal több vetőmagot és 12 százalékkal több növényvédőszert értékesítettek – tette hozzá.
A növekedésben szerepe volt annak is, hogy a cég a betakarításra, növényvédelemre irányuló, új szolgáltató ágazatot alakított ki, amelynek tevékenysége kiegészül a tápanyag-utánpótlással és teljes körű agronómiai szolgáltatással. A kft. célja ezzel az volt, hogy erősítsék a cégcsoport tulajdonában lévő szárítók kihasználtságát, az integrációt és a terménykereskedelmet.
A 63 alkalmazottat foglalkoztató társaság több mint ezer gazdálkodóval kötött termeltetési szerződést főként Tolna megyében. A cég idén mérsékelt növekedést és az eredményesség megtartását tervezi – mondta a cégtulajdonos. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Másfélszeresére nőtt a napraforgó ára
Az Oil World áprilisi projekciójában a 2023/2024. évihez képest 8…
Tovább olvasom >Megduplázná eredményét a Waberer’s 2031-re
A kihívások ellenére rekord eredménnyel zárta a tavalyi évet a…
Tovább olvasom >Vetőmag szövetség: több mint 17 millió tasakos vetőmag talál gazdára az idei szezonban
Az idei szezonban 1000 fajta zöldségből és 500 virágfajtából mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >