Több mint harminc százalékkal növelte árbevételét a Hőgyészi Agrokémiai Kft.
Harminchat százalékkal növelte árbevételét tavaly a főként agrokemikáliákat, vetőmagokat forgalmazó Hőgyészi Agrokémiai Kft., amelynek forgalma a legnagyobb mértékben a terménykereskedelem terén bővült.
A Tolna megyei cég nettó árbevétele a 2017-es 23,5 milliárd forint után 2018-ban 32 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig mintegy 30 százalékkal haladja meg a 2017-es 304 millió forintot – közölte Kőszegi László tulajdonos az MTI-vel.
A cég tevékenységében korábban 20 százalékos arányt képviselő terménykereskedelem árbevétele 2018-ban 84 százalékkal, 4,7 milliárd forintról 8,7 milliárd forintra, mennyisége pedig 60 ezerről 120 ezer tonnára nőtt – tette hozzá. Emellett 7 százalékkal több műtrágyát, 21 százalékkal több vetőmagot és 12 százalékkal több növényvédőszert értékesítettek – tette hozzá.
A növekedésben szerepe volt annak is, hogy a cég a betakarításra, növényvédelemre irányuló, új szolgáltató ágazatot alakított ki, amelynek tevékenysége kiegészül a tápanyag-utánpótlással és teljes körű agronómiai szolgáltatással. A kft. célja ezzel az volt, hogy erősítsék a cégcsoport tulajdonában lévő szárítók kihasználtságát, az integrációt és a terménykereskedelmet.
A 63 alkalmazottat foglalkoztató társaság több mint ezer gazdálkodóval kötött termeltetési szerződést főként Tolna megyében. A cég idén mérsékelt növekedést és az eredményesség megtartását tervezi – mondta a cégtulajdonos. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Randstad: az FMCG és a HORECA szektor a legbizakodóbb árbevétel emelkedés terén
A megkérdezett magyarországi vállalatok 50 százaléka nettó árbevételének emelkedésére számít…
Tovább olvasom >AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat
Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú…
Tovább olvasom >Átadták Magyarország első hűtött erdészeti magtárolóját
Az erdők egyrészt megoldást jelentenek a klímaváltozás ellen, másrészt azonban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Trendforduló a fiatalok körében: másképp gondol az alkoholmentes italokra a Z generáció
Beérni látszanak a felelős alkoholfogyasztás érdekében tett erőfeszítések: a HEINEKEN…
Tovább olvasom >Az IKEA új Mobil Átvételi Pontjai közelebb hozzák az otthon kényelmét
Újabb lépést tett az IKEA annak érdekében, hogy a vásárlók…
Tovább olvasom >A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >