Több mint harminc százalékkal növelte árbevételét a Hőgyészi Agrokémiai Kft.
Harminchat százalékkal növelte árbevételét tavaly a főként agrokemikáliákat, vetőmagokat forgalmazó Hőgyészi Agrokémiai Kft., amelynek forgalma a legnagyobb mértékben a terménykereskedelem terén bővült.
A Tolna megyei cég nettó árbevétele a 2017-es 23,5 milliárd forint után 2018-ban 32 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig mintegy 30 százalékkal haladja meg a 2017-es 304 millió forintot – közölte Kőszegi László tulajdonos az MTI-vel.
A cég tevékenységében korábban 20 százalékos arányt képviselő terménykereskedelem árbevétele 2018-ban 84 százalékkal, 4,7 milliárd forintról 8,7 milliárd forintra, mennyisége pedig 60 ezerről 120 ezer tonnára nőtt – tette hozzá. Emellett 7 százalékkal több műtrágyát, 21 százalékkal több vetőmagot és 12 százalékkal több növényvédőszert értékesítettek – tette hozzá.
A növekedésben szerepe volt annak is, hogy a cég a betakarításra, növényvédelemre irányuló, új szolgáltató ágazatot alakított ki, amelynek tevékenysége kiegészül a tápanyag-utánpótlással és teljes körű agronómiai szolgáltatással. A kft. célja ezzel az volt, hogy erősítsék a cégcsoport tulajdonában lévő szárítók kihasználtságát, az integrációt és a terménykereskedelmet.
A 63 alkalmazottat foglalkoztató társaság több mint ezer gazdálkodóval kötött termeltetési szerződést főként Tolna megyében. A cég idén mérsékelt növekedést és az eredményesség megtartását tervezi – mondta a cégtulajdonos. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Készül a vetőmagszektor az őszi kalászosok szeptemberben kezdődő vetésére
Heteken belül megkezdődik az ősz legnagyobb szántóföldi munkája, a kalászosok…
Tovább olvasom >Itt a Szupermenta nyári vetőmagtesztje: főszerepben a cukkini
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei cukkinivetőmagokat vizsgáltak a Szupermenta…
Tovább olvasom >Már növekszik a debreceni retek és a búza a Nemzetközi Űrállomáson
Megindult a Debreceni Egyetem (DE) kutatóinak eljárásával kezelt retek és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Revolut: helyi fiók és magyar vezető a láthatáron
A Revolut a „nagyon közeli jövőben” magyarországi fióktelep nyitását és…
Tovább olvasom >Hazai termékek elismerését segíti a minőségrendszerekhez történő csatlakozás
A vásárlók bizalmának növelésén túl piaci előnyökkel is jár a…
Tovább olvasom >