Több mint harminc százalékkal növelte árbevételét a Hőgyészi Agrokémiai Kft.
Harminchat százalékkal növelte árbevételét tavaly a főként agrokemikáliákat, vetőmagokat forgalmazó Hőgyészi Agrokémiai Kft., amelynek forgalma a legnagyobb mértékben a terménykereskedelem terén bővült.
A Tolna megyei cég nettó árbevétele a 2017-es 23,5 milliárd forint után 2018-ban 32 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig mintegy 30 százalékkal haladja meg a 2017-es 304 millió forintot – közölte Kőszegi László tulajdonos az MTI-vel.
A cég tevékenységében korábban 20 százalékos arányt képviselő terménykereskedelem árbevétele 2018-ban 84 százalékkal, 4,7 milliárd forintról 8,7 milliárd forintra, mennyisége pedig 60 ezerről 120 ezer tonnára nőtt – tette hozzá. Emellett 7 százalékkal több műtrágyát, 21 százalékkal több vetőmagot és 12 százalékkal több növényvédőszert értékesítettek – tette hozzá.
A növekedésben szerepe volt annak is, hogy a cég a betakarításra, növényvédelemre irányuló, új szolgáltató ágazatot alakított ki, amelynek tevékenysége kiegészül a tápanyag-utánpótlással és teljes körű agronómiai szolgáltatással. A kft. célja ezzel az volt, hogy erősítsék a cégcsoport tulajdonában lévő szárítók kihasználtságát, az integrációt és a terménykereskedelmet.
A 63 alkalmazottat foglalkoztató társaság több mint ezer gazdálkodóval kötött termeltetési szerződést főként Tolna megyében. A cég idén mérsékelt növekedést és az eredményesség megtartását tervezi – mondta a cégtulajdonos. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat
Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú…
Tovább olvasom >Átadták Magyarország első hűtött erdészeti magtárolóját
Az erdők egyrészt megoldást jelentenek a klímaváltozás ellen, másrészt azonban…
Tovább olvasom >A repcemag termelői ára 11 százalékkal emelkedett
Az Amerikai Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma (USDA) szerint a repcemag és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >