Több mint harmadával nőtt az online vásárlások összértéke egy felmérés szerint
A tavalyi azonos időszakhoz képest a második negyedévben 34 százalékkal nőtt, és elérte a 188 milliárd forintot az online vásárlások összege Magyarországon – derül ki a Jófogás internetes kereskedelmi portál, és a GKI Digital tanácsadó cég csütörtökön közölt összesítéséből.
Ennél nagyobb bővülésre az internetes kereskedelemben az elmúlt 5 évben nem volt példa – írták. Szinte minden termékkategória forgalma jelentősen bővült, de a leginkább az élelmiszereké, a műszaki cikkeké, a lakberendezési és barkácstermékeké. A közlemény részben a járványveszéllyel magyarázza a változást, hiszen a digitális oktatás térnyerése, és a megváltozott életvitel egyaránt az online vásárlást ösztönözte.
A GKI Digital vezető tanácsadója a cégek átalakulását is kiemelte az elmúlt hónapok folyamataiból. Madar Norbert szerint a járványveszély felértékelte a többcsatornás kereskedelmi működést, a kereskedők tömegével állnak át online forgalmazásra.
A változások a logisztikát is érintik, hiszen egyre több vásárló tér vissza a házhozszállításhoz, míg a csomagpontok forgalma visszaesett. A kiszállítások ugyanakkor nem akadoznak, mert a munkaerőhiány véget ért, és sokan helyezkedtek el futárként – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Egyre kevesebb magyar cég sikeres az e-kereskedelemben, de vajon miért?
A magyar cégek nehezen boldogulnak az online kereskedelemben, és a…
Tovább olvasom >Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Az e-kereskedelmet is átalakította a visszafogott lakossági fogyasztás
Az infláció, a megélhetési költségek emelkedése miatti anyagi bizonytalanság, valamint…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >