Magazin: Több, mint doboz
Figyelemfelkeltők, könnyen, gyorsan kihelyezhetők és márkaépítő tulajdonságaik is kiválóak. A polcrakész csomagolások ma már jóval többek, mint egyszerű tartódobozok.
– A Keskeny Nyomda nagyon sokféle ilyen jellegű gyűjtő-kínáló dobozt gyárt számos élelmiszer- és vegyipari cég számára. Az alapkövetelmények kielégítése mellett igyekszünk formavilág szempontjából olyan terveket készíteni, melyek kiemelhetik a csomagolásokat a többi termék közül – mondja ifj. Keskeny Árpád, a Keskeny Nyomda tulajdonosa.
Vonzó és praktikus
A Box Print – FSD Packaging Kft. polcrakész gyűjtőcsomagolásai értékesítésösztönző funkciójuk mellett egyéb előnyös tulajdonságokkal is rendelkeznek: könnyen, gyorsan kihelyezhetők, így munkaerőt takarítanak meg a különböző diszkontokban, kiskereskedelmi láncoknál, és a műanyagok kiváltásával környezetkímélőbb megoldást is jelentenek.
– Érdekes kihívás a vevői oldalon, hogy a display-termékeket (mint egyfajta gyűjtőcsomagolásokat) egyre inkább árucikkekkel feltöltve kérik a megrendelőink, gyakorlatilag kihelyezésre készen, tehát nemcsak a papírdisplay összeszerelését kérik tőlünk, hanem a konkrét árucikkekkel való feltöltés is egyre gyakoribb, amire az utóbbi időben be is rendezkedtünk – jegyzi meg Fazekas Attila, a cég ügyvezetője.
Az AMCO Kft. ügyvezetője, Magyar Kálmán arra mutatott rá, hogy cégük segít megtervezni partnereinek a céljuknak leginkább megfelelő csomagolási eljárást, valamint az ehhez kapcsolódó gépek, gépsorok kiválasztását és beszerzését. A Dunapack fejlesztéseinek köszönhetően gyűjtőcsomagolásaik polcrakész csomagolásként is funkcionálnak, és jól alkalmazkodnak a szállítás közben fellépő terheléshez is. Mivel a csomagolás multifunkcionális, ez meggyorsítja az áruházi kihelyezés folyamatát.
– Sokféle polcrakész csomagolást gyártunk, főként az élelmiszeripar számára, amelyek tervezésekor és gyártásakor figyelembe vesszük a termékgyártó igényeit és csomagolási lehetőségeit, az áruházláncok igényeit és a teljes szállítási láncban fellépő igénybevételeket. A polcrakész csomagolásnak attraktívnak és ezáltal eladást segítőnek kell lennie, de nagyon fontos szempont még a könnyen kezelhetőség és figyelemfelkeltő megjelenés – emeli ki Seenger Viktor konstrukciós tervező.
Az STI Petőfi Nyomda termékfejlesztési csoportvezetője, Tóth Zoltán úgy látja, a legtöbb polcrakész megoldás leegyszerűsíti és megkönnyíti a termékek kihelyezését a szupermarketekben, éppen ezért egyértelműen ez a legfőbb szempont az SRP-k (Shelf-
Ready Packaging) tervezésekor. Ennek köszönhetően az STI számtalan innovatív megoldást fejlesztett 2019-ben is nagy márkatulajdonos vevői részére.
2 in 1: termékbiztonság és reklám
A kombinált, kínálóként és szállítói csomagolásként is funkcionáló csomagolások, széles választékát gyártja a Rondo.
– A csomagolások előnye, hogy nincs szükség átcsomagolásra a szállítási lánc során, felnyitással egyszerűen átalakíthatók szállítási csomagolásból kínálócsomagolássá. Tervezési és gyártási szempontként természetesen a funkció, a hatékonyság, az ár-érték arány és a környezetvédelem elengedhetetlenek – mondja Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezetője.
Mattyasovszky Hedvig, a Metsä Group értékesítési igazgatója úgy látja, a fogyasztók egységes márkaélményt várnak el egy adott termékcsoporttól mindenhol.
– Fehér kraftlinereink kiváló nyomtathatóságának köszönhetően, folyamatosan tudjuk reprodukálni az adott márka színeit. A magas szintű márkacsomagolásnál elsődleges szempont, hogy a csomagolás ne deformálódjon. A fehér kraftlinereink e téren is fontos szerepet játszanak – mutat rá az értékesítési igazgató.
Gy. O.
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak a fogyasztók díjazták a Gillette új csomagolását
Többek között ilyen és ehhez hasonló fogyasztói vélemények is vezettek…
Tovább olvasom >Kisebb lábnyom, nagyobb hatás
Az e-kereskedelem térnyerése az elmúlt években alapjaiban formálta át a…
Tovább olvasom >Új játékosok, új stratégiák
Az e-kereskedelem rohamos fejlődése nagymértékben átalakította az FMCG-piacot, különösen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >