Több mint 900 magyar termék lesz a Lidlben
A 2004-es magyar piacra lépése óta 2013 márciusában tartott először sajtótájékoztatót a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. Az eseményt és a bejelentéseket a média és a szakma is kiemelt figyelemmel kísérte.
Az első kérdésre, hogy miért épp most lép a magyar nyilvánosság elé az eddig elzárkózó áruházlánc, Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta, hogy a 158 üzlet, a 186 milliárdos tavalyi éves forgalom, az Európában betöltött piaci pozíció mellett a magyar piacon is stabil, diszkontláncok közötti piacvezető szerep immár olyan nagyságrendet jelent, ami alapján érdemes a nyilvánosság elé lépni. Az aktualitást pedig a magyar beszállítókért program meghirdetése jelentette. Lapunk kérdésére Kovács Gergely beszerzési ügyvezető igazgató elmondta, hogy a hazai termékek arányának növelése és a „Lidl – értéket őrzünk” kommunikáció is teljesen magyar kezdeményezés.
A jelenlegi 810 magyar cikkelem mellé a tervek szerint közel 100-at listáznak majd be egyrészt meglévő külföldi gyártású termékek kiváltására, javarészt pedig választékbővítésre. A minőségbiztosítási tanúsítványok az egyetlen elvárás, a mennyiségi, kapacitási korlátokat akciós vagy regionális listázással hidalják át a 3 raktárbázisnak köszönhetően. A sikeres árucikkek beszállítóival korrekt partnerségi viszonyt építenek ki, sőt a kis beszállítókat támogatják a fejlesztések megvalósításában, a termelési mennyiség növelésében. Több árukategóriában említett példát a szakember, az ásványvíz, aprósütemény, húskészítmény, bor termékköröket kiemelve. A hazai piacon jól bizonyító árucikkek a szomszédos országok Lidl üzleteiben is lehetőséget kapnak. Jelenleg 36 beszállító 106 termékét szállítják a régió 8 országába, így tavaly 8,4 milliárd forintos exportárbevételt értek el. A következő lépcső a német Lidl láncba bekerülés, ami már termelési mennyiségben is nagy kihívást jelent a magyar beszállítóknak, ezért Németországban egyelőre csak két magyar gyártású asztali rágcsálnivalót forgalmaznak próbajelleggel.
A folyamat nem része semmilyen régiós vagy nemzetközi projektnek, nem jelez elmozdulást az anyavállalat hard diszkont stratégiájában, és itthon sem indulnak a soft diszkontosodás felé. A magyar szempontokat tartják szem előtt. Ezen belül is a további bővülés, a stabil piaci pozíció megőrzése, az alapkoncepció szerint a legjobb minőség legjobb áron való biztosítása és a magyar gazdaság, magyar termelők támogatása a fő fókusz.
– Természetesen tudjuk, hogy változnak az emberek, nagyobb elvárások vannak és ennek meg kell felelni. Például a Lidl pékség, a frissen sütött pékáru nagyon kedvező fogadtatásra talált vásárlóink körében. Ugyanakkor így jobban meg is tudjuk magunkat különböztetni a diszkontcsatornában – emeli ki Kovács Gergely.
Nyomon követik a hazai élelmiszer-kiskereskedelem forgalmi változásait, a piackutatók számait, a magyar piaci trendek alakulását. A boltvándorlások kapcsán nagyobb elmozdulásra, radikális átrendeződésre nem számítanak.
Lapunk kérdésére a Lidl vezetői elmondták, hogy a nyilvánosságra lépés egyfajta nyitást is jelez, több rendezvényen részt vesznek. Eddig elsősorban a termelőket érintő, minisztériumi szervezésű eseményeken jelentek meg.
– Szívesen megjelenünk olyan fórumokon, ahol érdemben tudunk a témához hozzátenni, de számunkra első helyen mindig a munka áll, a Lidl-célkitűzések megvalósítása, a Lidl-vásárlók igényeinek messzemenő kielégítése marad a fő prioritás – mondja zárszavában Grósz Jenő.
A hazai Lidl diszkontlánc a jelenlegi 54 százalékról 60 százalékra kívánja emelni forgalmában a magyar termékek arányát 2014 végére. A magyar beszállítókért program hátteréről és a következő lépésekről kérdeztük Grósz Jenőt, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnökét és Kovács Gergely beszerzési ügyvezető igazgatót.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >