Több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az idén az Univer Product
Az idei szezonban több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az Univer Product Zrt. kecskeméti üzeme – közölte a cég az MTI-vel.
A felvásárolt mennyiségből 15 ezer tonna sűrített paradicsomot állított elő, amiből 3800 tonnát a saját ételízesítőihez használnak fel, 3400 tonnát belföldön, 7800 tonnát külföldön értékesítenek.
A Közép-Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbb feldolgozóját működtető Univer az ország legnagyobb paradicsomfeldolgozójaként a belföldi termés több mint 70 százalékát vásárolja föl. Partnerei egyre nagyobb területen termesztenek ipari paradicsomot évről évre emelkedő felvásárlási árak mellett. Tavalyhoz képest 13 százalékos volt az árnövekedés – tették hozzá.
Közölték egyúttal, hogy továbbra is várják új beszállítók jelentkezését, hiszen a feldolgozói kapacitás a mostaninál sokkal nagyobb mennyiséget is elbírna, és értékesíteni is tudnák a többletet, mivel egyre nagyobb a világpiaci kereslet. A cég termeltetési programjához kezdőként is csatlakozhat, akinek 100 kilométeren belül van legalább 10 hektár öntözhető földje – tették hozzá.
A közlemény szerint az ipari paradicsom belföldi termőterülete idén 1450 hektár, a teljes termésmennyiség 115 ezer tonna volt. A kecskeméti feldolgozó termelőinél a hektáronkénti hozam 80-90 tonna, de ez minőségromlás nélkül növelhető. Az ipari paradicsom termesztése szaktudást igénylő, de jól jövedelmező tevékenység, amely sok technológiai fejlesztéssel gyarapodott az utóbbi években. Hangsúlyozták, hogy a paradicsom jövőjét a klímaváltozás sem fenyegeti, hiszen öntözéssel homoktalajon is megél, a növényvédelem pedig az uniós környezetvédelmi előírások mellet is biztosított.
Az ételízesítőket és élelmiszereket gyártó Univer Product Zrt. a nyilvános beszámoló szerint 2019-ben 19,863 milliárd forint, 2020-ban több mint 21 milliárd forint árbevételt ért el. A külföldi értékesítés mindkét évben megközelítette a 7 milliárd forintot. A nyereség közben 1,454 milliárd forintról 1,614 milliárd forintra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ismét jönnek az ökoparadicsomok a Lidl-nél
Április 25-től és május 2-től időszakos jelleggel ismét megtalálhatóak lesznek…
Tovább olvasom >Több helyi termesztésű paradicsomot kínálna a vásárlóknak a Coop Sweden
Növelni kívánja a svédországi termesztésű paradicsom arányát üzletei kínálatában a…
Tovább olvasom >Erős Pistás sertésmájas a Nádudvari és az Univer első közös terméke
Történetük során most először dolgozott együtt a Nádudvari Élelmiszer Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ezermilliárd forint feletti forgalmat realizált 2023-ban a SPAR
A SPAR Magyarország a 2023-as évben 1023,2 milliárd forint forgalmat…
Tovább olvasom >Egy hónap múlva nyílik a Primark első hazai üzlete
Május 28-án 10 órakor megnyitja kapuit a Primark a budapesti…
Tovább olvasom >A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben…
Tovább olvasom >