Több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az idén az Univer Product
Az idei szezonban több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az Univer Product Zrt. kecskeméti üzeme – közölte a cég az MTI-vel.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2014/09/paradicsom.jpg)
Az Univer a hazai paradicsom közel 3/4-ét vásárolja fel
A felvásárolt mennyiségből 15 ezer tonna sűrített paradicsomot állított elő, amiből 3800 tonnát a saját ételízesítőihez használnak fel, 3400 tonnát belföldön, 7800 tonnát külföldön értékesítenek.
A Közép-Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbb feldolgozóját működtető Univer az ország legnagyobb paradicsomfeldolgozójaként a belföldi termés több mint 70 százalékát vásárolja föl. Partnerei egyre nagyobb területen termesztenek ipari paradicsomot évről évre emelkedő felvásárlási árak mellett. Tavalyhoz képest 13 százalékos volt az árnövekedés – tették hozzá.
Közölték egyúttal, hogy továbbra is várják új beszállítók jelentkezését, hiszen a feldolgozói kapacitás a mostaninál sokkal nagyobb mennyiséget is elbírna, és értékesíteni is tudnák a többletet, mivel egyre nagyobb a világpiaci kereslet. A cég termeltetési programjához kezdőként is csatlakozhat, akinek 100 kilométeren belül van legalább 10 hektár öntözhető földje – tették hozzá.
A közlemény szerint az ipari paradicsom belföldi termőterülete idén 1450 hektár, a teljes termésmennyiség 115 ezer tonna volt. A kecskeméti feldolgozó termelőinél a hektáronkénti hozam 80-90 tonna, de ez minőségromlás nélkül növelhető. Az ipari paradicsom termesztése szaktudást igénylő, de jól jövedelmező tevékenység, amely sok technológiai fejlesztéssel gyarapodott az utóbbi években. Hangsúlyozták, hogy a paradicsom jövőjét a klímaváltozás sem fenyegeti, hiszen öntözéssel homoktalajon is megél, a növényvédelem pedig az uniós környezetvédelmi előírások mellet is biztosított.
Az ételízesítőket és élelmiszereket gyártó Univer Product Zrt. a nyilvános beszámoló szerint 2019-ben 19,863 milliárd forint, 2020-ban több mint 21 milliárd forint árbevételt ért el. A külföldi értékesítés mindkét évben megközelítette a 7 milliárd forintot. A nyereség közben 1,454 milliárd forintról 1,614 milliárd forintra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszeripar jövője a fiatalok kezében van
Az élelmiszerbiztonság és -minőség nem csupán az agrárium, hanem a…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 4,5 százalékkal emelkedtek
2024 decemberében az ipari termelői árak átlagosan 9,0 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >