Több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az idén az Univer Product
Az idei szezonban több mint 80 ezer tonna paradicsomot dolgozott fel az Univer Product Zrt. kecskeméti üzeme – közölte a cég az MTI-vel.

Az Univer a hazai paradicsom közel 3/4-ét vásárolja fel
A felvásárolt mennyiségből 15 ezer tonna sűrített paradicsomot állított elő, amiből 3800 tonnát a saját ételízesítőihez használnak fel, 3400 tonnát belföldön, 7800 tonnát külföldön értékesítenek.
A Közép-Európa egyik legnagyobb és legkorszerűbb feldolgozóját működtető Univer az ország legnagyobb paradicsomfeldolgozójaként a belföldi termés több mint 70 százalékát vásárolja föl. Partnerei egyre nagyobb területen termesztenek ipari paradicsomot évről évre emelkedő felvásárlási árak mellett. Tavalyhoz képest 13 százalékos volt az árnövekedés – tették hozzá.
Közölték egyúttal, hogy továbbra is várják új beszállítók jelentkezését, hiszen a feldolgozói kapacitás a mostaninál sokkal nagyobb mennyiséget is elbírna, és értékesíteni is tudnák a többletet, mivel egyre nagyobb a világpiaci kereslet. A cég termeltetési programjához kezdőként is csatlakozhat, akinek 100 kilométeren belül van legalább 10 hektár öntözhető földje – tették hozzá.
A közlemény szerint az ipari paradicsom belföldi termőterülete idén 1450 hektár, a teljes termésmennyiség 115 ezer tonna volt. A kecskeméti feldolgozó termelőinél a hektáronkénti hozam 80-90 tonna, de ez minőségromlás nélkül növelhető. Az ipari paradicsom termesztése szaktudást igénylő, de jól jövedelmező tevékenység, amely sok technológiai fejlesztéssel gyarapodott az utóbbi években. Hangsúlyozták, hogy a paradicsom jövőjét a klímaváltozás sem fenyegeti, hiszen öntözéssel homoktalajon is megél, a növényvédelem pedig az uniós környezetvédelmi előírások mellet is biztosított.
Az ételízesítőket és élelmiszereket gyártó Univer Product Zrt. a nyilvános beszámoló szerint 2019-ben 19,863 milliárd forint, 2020-ban több mint 21 milliárd forint árbevételt ért el. A külföldi értékesítés mindkét évben megközelítette a 7 milliárd forintot. A nyereség közben 1,454 milliárd forintról 1,614 milliárd forintra nőtt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Árzuhanás a paradicsomválasztékban és bőséges jégkrémkínálat a PENNY-ben
A nyár beköszöntével a PENNY szezonális termékekkel és árcsökkentésekkel várja…
Tovább olvasom >Nagy István: hamarosan újraindulhatnak a kínai-magyar agrárkapcsolatok
A magyar mezőgazdaságot és agráriumot számos kihívás érte az utóbbi…
Tovább olvasom >Export vezérelte növekedés az élelmiszeriparban – Az Univer és a MIRELITE MIRSA 2024-es üzleti eredményei
2024-ben két meghatározó magyar élelmiszeripari szereplő, az Univer Product Zrt.…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >Megőrizte első helyét az online élelmiszerpiacon a Kifli.hu
A Kifli.hu került a dobogó legfelső fokára az idéntől már…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >