Több mint 55 milliárd forint az éves piac
A legnagyobb forgalmú élelmiszerek egyike a szénsavas üdítőital, a Nielsen által mért 90 kategória között. Kiskereskedelmi eladása 2013. február–2014. január között, az előző kumulált évhez viszonyítva 2 százalékkal csökkent, érték szempontjából. Mennyiséget tekintve mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, viszonylag magas részarányt érnek el a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek; a legutóbbi február–januárban változatlanul tartják – értékben mért – 40 százalékos piaci részesedésüket az előző hasonló időszakhoz képest.
Itt a gyártói márkák pozíciója jóval erősebb az élelmiszerek átlagánál. A szénsavas üdítőitalok bolti forgalmából – értékben – 86 százalék jutott a gyártói márkákra mind 2013-ban, mind egy évvel előtte.
Tévéreklámra a szénsavas üdítőital piaci szereplői – hivatalos listaáron – mintegy 5 milliárd forintot költöttek múlt évben; 14 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
A Nielsen által spotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – tavaly 95 milliárd forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >