Több mint 55 milliárd forint az éves piac
A legnagyobb forgalmú élelmiszerek egyike a szénsavas üdítőital, a Nielsen által mért 90 kategória között. Kiskereskedelmi eladása 2013. február–2014. január között, az előző kumulált évhez viszonyítva 2 százalékkal csökkent, érték szempontjából. Mennyiséget tekintve mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, viszonylag magas részarányt érnek el a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek; a legutóbbi február–januárban változatlanul tartják – értékben mért – 40 százalékos piaci részesedésüket az előző hasonló időszakhoz képest.
Itt a gyártói márkák pozíciója jóval erősebb az élelmiszerek átlagánál. A szénsavas üdítőitalok bolti forgalmából – értékben – 86 százalék jutott a gyártói márkákra mind 2013-ban, mind egy évvel előtte.
Tévéreklámra a szénsavas üdítőital piaci szereplői – hivatalos listaáron – mintegy 5 milliárd forintot költöttek múlt évben; 14 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
A Nielsen által spotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – tavaly 95 milliárd forintot tett ki.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >