Több mint 55 milliárd forint az éves piac

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 05. 30. 09:56

A legnagyobb forgalmú élelmiszerek egyike a szénsavas üdítőital, a Nielsen által mért 90 kategória között. Kiskereskedelmi eladása 2013. február–2014. január között, az előző kumulált évhez viszonyítva 2 százalékkal csökkent, érték szempontjából. Mennyiséget tekintve mínusz 5 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

szénsavas üdít-ital_opt

Ami a bolttípusok súlyát illeti, viszonylag magas részarányt érnek el a hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek; a legutóbbi február–januárban változatlanul tartják – értékben mért – 40 százalékos piaci részesedésüket az előző hasonló időszakhoz képest.

Itt a gyártói márkák pozíciója jóval erősebb az élelmiszerek átlagánál. A szénsavas üdítőitalok bolti forgalmából – értékben – 86 százalék jutott a gyártói márkákra mind 2013-ban, mind egy évvel előtte.

Tévéreklámra a szénsavas üdítőital piaci szereplői – hivatalos listaáron – mintegy 5 milliárd forintot költöttek múlt évben; 14 százalékkal kevesebbet, mint tavalyelőtt. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

A Nielsen által spotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, élelmiszerekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – tavaly 95 milliárd forintot tett ki.

Kapcsolódó cikkeink