Több mint 50 százalékos nyereségnövekedés az InBev-nél

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 03. 02. 00:00

A Borsodi Sörgyár belga-brazil tulajdonosa tavaly 1,411 milliárd adózott eredményt ért el.

A bevétel 14,2 százalékkal 13,308 milliárd euróra gyarapodott 11,656 milliárdról, ehhez az időközben csoportmérlegbe fölvett, új részesedések 6,3 százalékponttal járultak hozzá.
A csoport tavaly 211,6 millió hektoliter sört adott el , 10,2 százalékkal többet a 2005-ös 192 milliónál, ebben a piaci terjeszkedés hatása 4,7 százalékpontos. A sörön kívül az italeladás 34,9 millió hektoliterre nőtt 31,53 millióról.
Az értékesítés a legnagyobb mértékben – és év közben gyorsulva – Közép-Kelet-Európában nőtt, 13,6 százalékkal, főként Oroszországban és Ukrajnában. Latin-Amerikában 13,2 százalékkal több sört értékesített a csoport, Nyugat-Európában 5,5 százalékkal kevesebbet. A legnagyobb visszaesés Németországban, Belgiumban és Nagy-Britanniában volt, míg Olaszországban és Hollandiában nőttek az eladások.

A Borsodi Magyarországon piacvezető.

Kapcsolódó cikkeink