Több mint 44 ezren próbálkoztak a vegánsággal idén januárban
Hatalmas sikernek tartja az idei Veganuárt szervezője, a Prove. Az idén hatéves kihívás során 44 535-en próbálták ki a vegán étrendet, akiket Jordán Adél és további több mint 10 elismert szakember és influenszer buzdított.

A vegánság nem pusztán a fiatalok hóbortja
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A résztvevők között idén is jelentős többségben voltak a nők (94,8%), még akkor is, ha a férfiak csekély (5,1%) aránya az első évek óta némiképp emelkedett.
Bár sokan azt hiszik, hogy a vegán életmód és a növényi alapú étkezés csak a fiatalok hóbortja, a válaszadók harmada a 45–54 éves korosztályhoz tartozott, 23% 55–64 éves, míg 18,2% a 35–44 éves korcsoportot képviselte.
A kitöltők 51,6%-a a kihívás során nemcsak hogy húsféléket nem fogyasztott, de a tejtermékeket, a tojásos ételeket, de akár a mézet is elhagyta étrendjéből.
Sokan számoltak be pozitív egészségügyi hatásokról – jobb közérzetről, tisztább bőrről, magasabb energiaszintről, pihentetőbb alvásról, de az autoimmun állapotok javulásáról is.
Bár a többség „nem tapasztalt semmilyen nehézséget”, a leggyakrabban említett akadályok között a túl kevés vegán opció, és az is szerepelt, hogy a termékcsomagolásokat sokszor kellett elolvasni.
Tízből hét résztvevő (73,2%) a kihívás hatására valószínűleg vagy biztosan folytatja a vegán életmódot január után is. //
Kapcsolódó cikkeink
Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >Ca di Rajo – Menolia Prosecco Extra Brut/Brut/Extra Dry
A Menolia egy Prosecco DOC Treviso, amely a klasszikus Prosecco…
Tovább olvasom >300 új üzlet nyitását tervezi a Jerónimo Martins 2025-ben
A portugál Jerónimo Martins kiskereskedelmi csoport 1,1 milliárd eurós beruházást tervez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ízek, élmények, tudatosság: Mentes gasztrokaland a Víz, Zene, Virág Fesztiválon
Két jelentős hazai fesztivál, a Víz, Zene, Virág fesztivál (VZV)…
Tovább olvasom >Jelentős mértékben bővítette saját márkás kínálatát a spanyol Makro
406 új saját márkás termékkel bővítette kínálatát a Makro Spanyolországban…
Tovább olvasom >NGM: közel negyedével csökkent az érintett drogériai termékek ára
Közel negyedével csökkent az érintett drogériai termékek ára – közölte…
Tovább olvasom >