Több mint 44 ezren próbálkoztak a vegánsággal idén januárban
Hatalmas sikernek tartja az idei Veganuárt szervezője, a Prove. Az idén hatéves kihívás során 44 535-en próbálták ki a vegán étrendet, akiket Jordán Adél és további több mint 10 elismert szakember és influenszer buzdított.

A vegánság nem pusztán a fiatalok hóbortja
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A résztvevők között idén is jelentős többségben voltak a nők (94,8%), még akkor is, ha a férfiak csekély (5,1%) aránya az első évek óta némiképp emelkedett.
Bár sokan azt hiszik, hogy a vegán életmód és a növényi alapú étkezés csak a fiatalok hóbortja, a válaszadók harmada a 45–54 éves korosztályhoz tartozott, 23% 55–64 éves, míg 18,2% a 35–44 éves korcsoportot képviselte.
A kitöltők 51,6%-a a kihívás során nemcsak hogy húsféléket nem fogyasztott, de a tejtermékeket, a tojásos ételeket, de akár a mézet is elhagyta étrendjéből.
Sokan számoltak be pozitív egészségügyi hatásokról – jobb közérzetről, tisztább bőrről, magasabb energiaszintről, pihentetőbb alvásról, de az autoimmun állapotok javulásáról is.
Bár a többség „nem tapasztalt semmilyen nehézséget”, a leggyakrabban említett akadályok között a túl kevés vegán opció, és az is szerepelt, hogy a termékcsomagolásokat sokszor kellett elolvasni.
Tízből hét résztvevő (73,2%) a kihívás hatására valószínűleg vagy biztosan folytatja a vegán életmódot január után is. //
Kapcsolódó cikkeink
Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >