Több mint 400 ezer iskolást ért el a 10 éves NUTRIKID®
A hazai általános iskolák 85 százaléka, több mint 400 ezer kisdiák csatlakozott az ingyenes NUTRIKID®-hez tíz év alatt. A Magyar Dietetikusok Országos Szövetségével közösen indított egészségnevelő oktatóprogramra több mint 215 millió forintot költött a Nestlé.
Magyarországon elsőként
2003-ban Magyarországon elsőként indított egészségnevelő programot a Nestlé Hungária Kft. általános iskolások számára a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének szakmai támogatásával. A kiegyensúlyozott táplálkozást és megfelelő mozgást oktató NUTRIKID®-hez összesen 3100 általános iskola csatlakozott a kezdetek óta.
„Az elmúlt 10 évben a magyarországi általános iskolák 85%-a vett részt az ingyenes NUTRIKID® programban a bevezetése óta. A sikert nem csupán a csatlakozó iskolák száma mutatja, hanem az is, hogy a program hatására országszerte tudatosabban gondolkodnak a kiegyensúlyozott életmódról a diákok” – emelte ki Michael Nixon, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Az oktatóprogramra – amelyhez továbbra is bármely általános iskola csatlakozhat – a vállalat több mint 215 millió forintot költött. A NUTRIKID® a Nestlé nemzetközi szintű elköteleződése, a Nestlé Healthy Kids része, amely célja, hogy egészségtudatos életmódot alakítson ki az iskoláskorú gyermekek körében. Jelenleg 68 Healthy Kids Program működik 64 országban. A Nestlé nemzetközi vállalása szerint a jövőben további országokban, 2015-re már összesen 80-ban lesz jelen a Nestlé Healthy Kids Program, amely tavaly 5,4 millió gyermeket ért el szerte a világon.
Hiánypótló oktatóprogram
Magyarországon a 7-14 éves gyermekek 25 százaléka túlsúlyos, a 15-18 évesek 2,5 százaléka pedig érintett szív-és érrendszeri megbetegedésekben . Emellett a hazai felnőtt lakosság körében megfigyelhető táplálkozási hibák már a 14-15 éves gyermekek étkezésében is észlelhetők . „A rossz táplálkozási szokások kialakulásának megelőzése szempontjából is fontos a NUTRIKID®, ugyanakkor hiánypótló volt 2003-ban és jelenleg is. Lényeges továbbá kiemelni, hogy Magyarországon elsőként indult ilyen hosszú távú oktatóprogram” – hangsúlyozta Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.
Tudatosabban gondolkodó gyerekek
A NUTRIKID® hatására a gyermekek országszerte tudatosabban gondolkodnak a helyes táplálkozásról és a mozgásról. A programnak köszönhetően tízből kilenc tanuló tartja fontosnak a rendszeres étkezést. A NUTRIKID® oktatásban résztvevő diákok 10 százalékkal többen említették a főtt étel fontosságát azokkal a gyermekekkel szemben, akik nem találkoztak még a programmal .
A NUTRIKID® programról:
A 10-12 évesek számára kidolgozott ingyenes, termékreklámtól mentes NUTRIKID® egészségnevelő oktatóprogram játékos formában adja át a gyermekeknek az egészséges táplálkozással, életmóddal és megfelelő mozgással kapcsolatos ismereteket egy színes munkafüzet, egy rajzfilm, a tanárok munkáját és a tanítási folyamatot segítő tanári kézikönyv, a http://www.nutrikid.hu interaktív weboldal, valamint interaktív alkotópályázatok segítségével. A NUTRIKID® hétköznapi témákat és pozitív tartalmú közléseket állít előtérbe, a gyerekeket játékosan motiválva arra, hogy életmódjuk kapcsán felismerjék saját felelősségüket. Ehhez a program a szükséges ismeretek mellett olyan élményeket javasol, amelyekkel beépíthetik a mindennapjaikba a kiegyensúlyozott életmódot. A NUTRIKID® programról készült kisfilmet itt tekintheti meg.
A NUTRIKID® a Nestlé nemzetközi szintű elköteleződése, a Nestlé Healthy Kids része, amely célja, hogy egészségtudatos életmódot alakítson ki az iskoláskorú gyermekek körében. Jelenleg 68 Healthy Kids Program működik 64 országban. A Nestlé nemzetközi vállalása szerint a jövőben további országokban, 2015-re már összesen 80-ban lesz jelen a Nestlé Healthy Kids Program, amely tavaly 5,4 millió gyermeket ért el szerte a világon.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >