Több mint 40 millió forint sorsáról dönthetnek a Tesco vásárlói
Tavaly ősszel 10. alkalommal lehetett pályázni közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 176 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által február 13-ig leadott szavazatok döntik majd el, ki kapja a 400, 200 vagy 100 ezer forint értékű támogatást. A különdíjat a kozármislenyi Kenderzsupp Hagyományőrző Egyesület közösségi pékműhelye, valamint a miskolci Symphonia Alapítvány érzékenyítő színdarabja nyerte.

Ön választ, mi segítünk
A Tesco jubileumi közösségépítő pályázatára összesen 354 jelentkezés érkezett be október 11. és november 19. között. A pályázati anyagok közül az Effekteam Egyesület független szakértői szakmai szempontok figyelembevételével választották ki azt a 176 (körzetenként maximum 3) projektet, amelyek országosan összesen 42 millió forint támogatásban részesülnek majd. A bírák elsősorban a kidolgozottságot, az innovativitást, a kreativitást és a fenntarthatóságot értékelték.
A legkreatívabb és legegyedülállóbb két kezdeményezés egyenként 400 000 forintos különdíjban részesül, melyet a Kenderzsupp Egyesület, valamint a Symphonia Alapítvány vehet át. Előbbi egy közösségi pékműhelyt szeretne létrehozni Kozármislenyben, hogy a résztvevők elsajátíthassák a kelt tészta és kenyér készítését, valamint élelmiszer-adományaikkal lehetőséget adjanak arra, hogy a rászorulóknak is készüljön pékáru. A miskolci szervezet pedig a kirekesztésről és a befogadásról szóló, az érzékenyítést célzó színdarabot valósít meg a támogatás segítségével, melyet fogyatékkal élő és hátrányos helyzetű gyermekek adnak elő.
Az ország legkülönbözőbb pontjairól érkező pályázók – főként kisebb helyi szervezetek, oktatási intézmények, nonprofit vállalkozások – elsősorban a zöldítés, hagyományőrzés, érzékenyítés és közösségépítés területén kívánnak aktívan hozzájárulni szűkebb környezetük jóllétéhez. A mindig aktuális eszközbeszerzéseken túl egyre többen gondolkoznak közösségi tér felújításában, élményközpontú edukációban vagy terápiás, illetve szabadidős programokban, bevonva a társadalom különböző rétegeit: ép és sérült embereket, fiatalokat és időseket, családosokat és egyedülállókat.
A mindannyiunk életét befolyásoló járványhelyzet még inkább rávilágított arra, mekkora szükség van az összefogás és a helyi közösségek erejére. Ezért az egészséges életmódot ösztönző, a gyermekek fejlődését támogató vagy a környezetszépítő törekvések mellett a „COVID egészségügyi kezdeményezések” kategóriában továbbjutók is részesülnek támogatásban. Az itt pályázók a járvány következtében különösen rászorulóvá váló csoportok megsegítését tűzték ki célul például fertőtlenítőszerek, higiéniai eszközök beszerzésével és adományozásával, az egészségügyi ellátórendszert segítő projektekkel vagy a mentális egészségről való gondoskodással.
A Tesco vásárlói 2022. január 17. és február 13. között szavazhatnak a szavazási fordulóba jutott pályázatokra. Minden vásárlás után (összegtől függetlenül) 1 darab zsetont kapnak, amivel az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon az adott körzet 3 továbbjutó pályázatának egyikére szavazhatnak. Ezek közül a szavazási időszak végén a körzetenként legtöbb zsetont kapott kezdeményezés 400 ezer, a második helyezett 200 ezer, a harmadik pedig 100 ezer forint támogatásban részesül projektje megvalósításához.
A szavazással, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható. Az „Ön választ, mi segítünk” program támogatásából megvalósult projekteket ezen a térképen lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordot döntött a Tesco kuponkampánya – több ezer gyermeknek nyújt kapaszkodót az adomány
52 millió forint gyűlt össze a Tesco áruházakban értékesített adománykuponokból…
Tovább olvasom >Milliószámra viszik a jégkrémet a Tescókból
Több millió darab jégkrémet vásárolnak a magyarok a nyári szezonban…
Tovább olvasom >A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >Stabilitás és stratégiai irányváltás a Zwack Unicumnál
Továbbra is a hazai prémium szeszesital-piac meghatározó szereplője a Zwack…
Tovább olvasom >Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél
A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti…
Tovább olvasom >