Több mint 300 milliárd forint értékben vásároltunk online 2015-ben
Tavaly 319 milliárd forintot tett ki az online kiskereskedelem nettó forgalma, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és elérte a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 4,1 százalékát – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből, amelynek eredményeit kedden juttatta el az MTI-hez.
Az eNet megjegyezte: az évről évre egyre magasabb bázis miatt az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lassult, azonban a következő 3-4 évben is tovább emelkedik a nettó kiskereskedelmi forgalom. A magyarországi e-kereskedők is bővülést várnak a vásárlók számában és a mobileszközről történő internetes vásárlás arányában is.
Az összegzés szerint tavaly a rendszeresen internetezők 84 százaléka vásárolt online magyarországi webáruházból és 35 százalékuk külföldi webshopokból is, ezzel 4 százalékkal növekedett az online vásárlók száma 2015-ben, a külföldről is rendelőké pedig 14 százalékkal nőtt. Azok az online vásárlók, akik külföldről is rendelnek online, leginkább ruházati és sportruházati termékeket, számítástechnikai eszközöket, illetve órákat és ékszereket rendelnek a külföldi webshopokból.
A felmérés rámutatott arra is, hogy 2014-ben a vásárlók átlagosan még csak 10 000 forintot költöttek egyszerre, tavaly ez az érték már 11 400 forint volt. Az online vásárlók pedig jellemzően még mindig készpénzzel fizettek 2015-ben, túlnyomórészt futárszolgálatos kiszállítást választva, a megrendelések összértékének 42 százalékát így kézbesítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >Modern idő(se)k
Az „ezüstgeneráció” egyre meghatározóbb szereplője az FMCG-piacnak Európa-szerte: a szenior…
Tovább olvasom >Ellátási lánc: kevésbé hatékony az AI a frontvonalban
A Gartner friss adatai szerint a generatív mesterséges intelligencia (AI)…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >