Több mint 300 milliárd forint értékben vásároltunk online 2015-ben
Tavaly 319 milliárd forintot tett ki az online kiskereskedelem nettó forgalma, 17 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és elérte a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalom 4,1 százalékát – derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felméréséből, amelynek eredményeit kedden juttatta el az MTI-hez.
Az eNet megjegyezte: az évről évre egyre magasabb bázis miatt az online kiskereskedelem növekedési üteme 2014-hez képest némiképp lassult, azonban a következő 3-4 évben is tovább emelkedik a nettó kiskereskedelmi forgalom. A magyarországi e-kereskedők is bővülést várnak a vásárlók számában és a mobileszközről történő internetes vásárlás arányában is.
Az összegzés szerint tavaly a rendszeresen internetezők 84 százaléka vásárolt online magyarországi webáruházból és 35 százalékuk külföldi webshopokból is, ezzel 4 százalékkal növekedett az online vásárlók száma 2015-ben, a külföldről is rendelőké pedig 14 százalékkal nőtt. Azok az online vásárlók, akik külföldről is rendelnek online, leginkább ruházati és sportruházati termékeket, számítástechnikai eszközöket, illetve órákat és ékszereket rendelnek a külföldi webshopokból.
A felmérés rámutatott arra is, hogy 2014-ben a vásárlók átlagosan még csak 10 000 forintot költöttek egyszerre, tavaly ez az érték már 11 400 forint volt. Az online vásárlók pedig jellemzően még mindig készpénzzel fizettek 2015-ben, túlnyomórészt futárszolgálatos kiszállítást választva, a megrendelések összértékének 42 százalékát így kézbesítették. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >