Több mint 220 millió forint értékű üzletet kötöttek a hazai vállalkozások a nyitrai Agrosalon szakkiállítást követően
Több mint 220 millió forint értékű üzletet kötöttek a hazai vállalkozások Szlovákia egyik kiemelt mezőgazdasági és agráripari szakkiállítását, a nyitrai Agrosalont követően – tájékoztatta Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgatója az MTI-t kedden Kecskeméten.
Elmondta, hogy az MNKH közreműködésével idén tíz magyar cég vett részt a nyitrai szakkiállításon. Hollósi László, az 1991-ben alapított, kecskeméti székhelyű Hetech Trend Kft. kereskedelmi igazgatója elmondta: az Agrosalon szakkiállításon való bemutatkozásuk és az azt követő tárgyalások révén több mint 130 millió forint értékű üzletet kötöttek egy dunaszerdahelyi gabonakereskedő vállalkozással tisztító-szárító berendezések gyártására. A közel száz fővel működő, évi 2-3 milliárd forint árbevételt realizáló Hetech Trend Kft. majori gépek gyártásával, gabonatárolók, terményszárítók tervezésével, építésével, ezek komplett technológiai rendszerként való kivitelezésével foglalkozik. A cégnek jelentős részesedése van Romániában és Szerbiában is.
Oláh Zsanett az MTI-nek elmondta, hogy az MNKH az elmúlt két évben – 13 magyarországi irodája mellett – a szomszédos országok magyarlakta területein és Lengyelországban összesen 22 képviseletet nyitott. A közép-kelet-európai irodahálózat létrehozása óta összesen megközelítőleg 5 milliárd értékű üzletkötésben vett részt. Az idén az első tíz hónapban az MNKH közreműködésével mintegy 2,2 milliárd forint értékben kötöttek üzletet a magyar vállalkozások, ebből a Felvidékre 650 millió forint jutott. Hozzátette, hogy mindebben a szakkiállítások mellett jelentős szerepe van az általuk szervezett üzleti fórumoknak, valamint az MNKH Exportakadémia elnevezésű képzési sorozatának. Oláh Zsanett hangsúlyozta, hogy a kereskedőház eredményességét a magyar cégek sikerén keresztül tudják mérni, hiszen fő feladatuk a határokon átívelő gazdaságfejlesztés mellett a sikeres exporttevékenység megkezdéséhez szükséges tudás és kapcsolatrendszer biztosítása a vállalkozások számára. Az MNKH jövő évi szakmai tervében is kiemelt szerepet kap az agrár- és élelmiszeripar, így a szektorban működő vállalkozásoknak 2018-ban 20 szakkiállításon biztosítanak megjelenési lehetőséget. Mint mondta, egy-egy kiállításon való részvétel megszervezése az idő mellett anyagi megtakarítást is jelent a vállalkozásoknak, hiszen az általuk fizetett összeg a teljes költség mindössze nyolc-tíz százaléka. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szorosabb gazdasági és turisztikai partnerségre számíthatunk Montenegróval
Montenegró Magyarország számára kiemelten fontos partner, és a magyar kormány…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >1481 millió euró többlet a külkereskedelemben
Minden várakozást messze felülmúló, robosztus, 1481 millió eurós többlet keletkezett a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >