Több mint 20 százalékkal növelte árbevételét a Tamási-Hús Kft.
Az osztrák tulajdonú Tamási-Hús Kft. több mint húsz százalékkal növelte árbevételét 2013-ban, elsősorban a belföldi értékesítését tudta növelni – közölte a húsfeldolgozó cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
Sándorné Rozinger Mária elmondta: a kft. a 2012-es 6,1 milliárd forint után 2013-ban 7,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye pedig várhatóan megközelíti a százmillió forintot. A társaság 2011-ben még 161 millió forintos negatív, 2012-ben 22 millió forintos pozitív eredménnyel zárta az évet.
A kft. a Gierlinger Holding Gmbh tulajdona. A tamási húsfeldolgozó üzemben tavaly 4500 tonna készítményt – szeletelt, darabolt füstölt, főtt császárszalonnát, illetve baconba göngyölt virslit, sültszalonnát – állítottak elő. A cég tavalyi értékesítése főleg a hazai piacon nőtt, az exportált áruk értéke 4,5 milliárd forint volt.
A kft. ügyvezetője megjegyezte, hogy a 2013-as eredményt negatívan befolyásolja a forint árfolyam-ingadozása, a cég hitelállományát ugyanis devizában tartják nyilván.
Ismertetése szerint a Tamás-Hús főleg a skandináv államokba exportálja termékeit, ezek között túlnyomórészt sültszalonnát; a Magyarországon kevéssé keresett terméket elsősorban szendvicsgyártók használják fel. A bacongyártásra specializálódott tamási húsüzem jellemzően külföldi – német, dán és lengyel – alapanyagból dolgozik, az ügyvezető magyarázat szerint azért, mert a magyar és a nyugat-európai fogyasztók számára túl zsíros magyar császárszalonnát nagy részben távol-keleti piacokon értékesítik.
A 2007-ben másfél milliárd forintos beruházással indult üzem, amely 2010-ben és 2012-ben is bővítette kapacitását, az idén további, mintegy 500-700 millió forintos fejlesztést tervez. Ennek keretében újabb gyártósorokat vásárolnak, és bővítik az üzem épületét – tette hozzá.
A kétszáz embert foglalkoztató társaság az idén tízszázalékos növekedéssel számol az értékesítésben, a bővülést elsősorban a külföldi piacokon tervezik elérni – mondta az ügyvezető igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >