Több mint 20 százalékkal növelte árbevételét a Tamási-Hús Kft.
Az osztrák tulajdonú Tamási-Hús Kft. több mint húsz százalékkal növelte árbevételét 2013-ban, elsősorban a belföldi értékesítését tudta növelni – közölte a húsfeldolgozó cég ügyvezető igazgatója az MTI-vel.
Sándorné Rozinger Mária elmondta: a kft. a 2012-es 6,1 milliárd forint után 2013-ban 7,6 milliárd forint nettó árbevételt ért el, adózott eredménye pedig várhatóan megközelíti a százmillió forintot. A társaság 2011-ben még 161 millió forintos negatív, 2012-ben 22 millió forintos pozitív eredménnyel zárta az évet.
A kft. a Gierlinger Holding Gmbh tulajdona. A tamási húsfeldolgozó üzemben tavaly 4500 tonna készítményt – szeletelt, darabolt füstölt, főtt császárszalonnát, illetve baconba göngyölt virslit, sültszalonnát – állítottak elő. A cég tavalyi értékesítése főleg a hazai piacon nőtt, az exportált áruk értéke 4,5 milliárd forint volt.
A kft. ügyvezetője megjegyezte, hogy a 2013-as eredményt negatívan befolyásolja a forint árfolyam-ingadozása, a cég hitelállományát ugyanis devizában tartják nyilván.
Ismertetése szerint a Tamás-Hús főleg a skandináv államokba exportálja termékeit, ezek között túlnyomórészt sültszalonnát; a Magyarországon kevéssé keresett terméket elsősorban szendvicsgyártók használják fel. A bacongyártásra specializálódott tamási húsüzem jellemzően külföldi – német, dán és lengyel – alapanyagból dolgozik, az ügyvezető magyarázat szerint azért, mert a magyar és a nyugat-európai fogyasztók számára túl zsíros magyar császárszalonnát nagy részben távol-keleti piacokon értékesítik.
A 2007-ben másfél milliárd forintos beruházással indult üzem, amely 2010-ben és 2012-ben is bővítette kapacitását, az idén további, mintegy 500-700 millió forintos fejlesztést tervez. Ennek keretében újabb gyártósorokat vásárolnak, és bővítik az üzem épületét – tette hozzá.
A kétszáz embert foglalkoztató társaság az idén tízszázalékos növekedéssel számol az értékesítésben, a bővülést elsősorban a külföldi piacokon tervezik elérni – mondta az ügyvezető igazgató. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Csökkentette az élelmiszerárakat az árrésstop és az online Árfigyelő bővítése
2025 áprilisában csökkent az infláció és az élelmiszerárak növekedési üteme…
Tovább olvasom >ÖRT-NMHH Minikonferencia: Merre tovább influenszer reklámozás?
Milyen szabályok vonatkoznak ma az influenszerekre? Hol húzódnak az etikai…
Tovább olvasom >Bővül az ALDI app: ezentúl kuponok is elérhetők
Újabb mérföldkőhöz érkezett az ALDI applikáció. A vásárlók mostantól bármely…
Tovább olvasom >