Több mint 15 százalékkal nőtt a vendégforgalom a budapesti fürdőkben
Több mint 15 százalékkal nőtt a budapesti fürdők vendégforgalma idén az első tíz hónapban az előző év azonos időszakához képest, január és október között több mint 3,5 millióan fürödtek a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. létesítményeiben.
Czinege Szilvia értékesítési és marketing igazgató az MTI érdeklődésére kedden elmondta: közel ötszázezerrel több napijegyes látogatója volt a strandoknak és állandó fürdőknek október végéig 2016-hoz képest.
Kitért arra, hogy a Budapest Gyógyfürdői Zrt. 2017 októberében közel 50 ezer vendég megkérdezésével a négy legnagyobb forgalmú fürdőben – a Széchenyi, Gellért, Rudas és Lukács fürdőkben – piackutatást végzett. A felmérés szerint a látogatók 61 százaléka külföldi, a tíz legnagyobb küldőország között nemcsak európai, hanem ázsiai országok, Kína és Dél-Korea is szerepel – ismertette. A kutatás adatai szerint a fővárosi fürdőkbe több mint 100 országból érkeztek vendégek.
Elmondta: a magyar vendégek több mint 80 százaléka budapesti, 10 százaléka pedig Pest megyei településekről keresi fel a fürdőket. A vendégek közel 60 százaléka nő, ez alól a Rudas fürdő kivétel, ahol fordított az arány, hiszen a török kori, termál részleget hétköznap elsősorban férfiak látogatják – tette hozzá.
Czinege Szilvia kifejtette, hogy a tévhittel ellentétben, a fürdőzők több mint 30 százaléka már 30 év alatti, tehát már nem csak az idősebb, gyógyulni vágyók látogatják a budapesti fürdőket. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Turizmus és energia: Új lendület Dél-Európának
A nemzetközi gazdasági gondolkodásban régóta meghatározó szerepet játszott a „globális…
Tovább olvasom >Eurostat: tovább emelkedett az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma
Az uniós turisztikai szálláshelyeken eltöltött éjszakák becsült száma 2024-ben elérte…
Tovább olvasom >Airbnb-tiltás a VI. kerületben: hotellé alakulnak a magánlakások
2026. január 1-től tilos lesz magánszálláshelyeket üzemeltetni Terézvárosban, ami radikálisan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Uborkabéka – A nap videója
Nem mindenkinek ajánlanánk, de attól még kreatív asztali „dísznek” tartjuk.
Tovább olvasom >Hipermarket-körutazás – A nap videója
A vásárlóbarát gondolkodás epikus példája egy stockholmi szupermarketben. Suzanne a…
Tovább olvasom >