Több mint 1000 tonna füstölt áru fogyott a Tescóban
Az ünnep előtti napokban megsokszorozódott a tipikus húsvéti termékek forgalma a Tescóban. A 99%-ban magyar termelőktől származó sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1000 tonnát értékesített. A legnagyobb változás az előző évekhez képest, hogy minden árufajtából a minőséget részesítették előnyben a vásárlók
Március elején már polcokra kerültek a húsvéti termékek, így a vásárlók gazdag árukínálatból válogathatták össze, hogy mi kerüljön az ünnepi asztalra. A szinte teljes mértékben magyar beszállítóktól származó hagyományos és prémium termékek forgalma jelentősen meghaladta a tavalyi eladásokat. Mind a csemegepultban található, mind az előre csomagolt sonkák szegmense erősödött. Bár az alacsony árkategóriás termékek eladása kisebb mértékben nőtt, a legkeresettebb termék idén is a magyar füstölt, kötözött lapockasonka volt. A sonka éves forgalmának egyötöde bonyolódik a húsvéti szezonban; a kötözött sonkából 200-szor annyi fogyott, mint egy átlagos héten. Sonkából és füstölt áruból az áruházlánc több mint 1000 tonnát értékesített.
Ahogy a sonkák esetében, a friss húsok terén is megfigyelhető volt a gyártói márkák erősödése, de a vásárlói döntések elsődleges szempontja továbbra is a fogyasztói ár. Emelkedett a sertés- és marhahús iránti kereslet is, melyek közül a legnépszerűbb termékeknek a lapocka, a tarja és a csont nélküli karaj bizonyult. A Tesco áruházaiban a friss baromfi 100%-a magyar beszállítóktól kerül a pultokba, míg a húspultban kapható sertéshús 95%-a szintén magyar. Bár a friss húsok területen kisebb a szezonális hatás mint a sonka területén, a Tesco mintegy 30%-os forgalmi emelkedésről számolt be egy átlagos héthez képest.
A húsféléken kívül az elmaradhatatlan húsvéti tojás is óriási mennyiségben fogyott a Húsvét előtti napokban. Az ünnepi időszakban természetesen a tojás forgalma is megháromszorozódott.
A Tesco növelte a kínálatot csoki figurákból és úgynevezett húsvéti csomagokból is, mely utóbbiak az édességeken kívül apróbb ajándéktárgyakat, pl. plüssfigurákat, bögréket rejtenek. A húsvéti csoki nyuszik és tojások eladásában megfigyelhető volt egy új fogyasztói irányvonal: a vásárlók a tejbevonó masszából készült termékek helyett inkább a minőségi húsvéti édességeket keresték. Míg a húsvéti csoki nyuszik és tojások forgalma nem emelkedett a tavalyi évhez képest, a különlegesebb csoki figurák (pl. bárány, katicabogár) és a húsvéti csomagok népszerűsége jelentősen megnőtt.
A húsvéti népszokások újraéledését figyelték meg a Tescóban: locsoló kölniből kétszer annyi fogyott, mint a tavalyi év húsvéti időszakában.
Mivel idén a húsvét április végére esett, így a húsvéti termékeken kívül már a kertészeti cikkek és szabadtéri gyermekjátékok népszerűek voltak; a Tesco ezen árucikkekből is kiugró forgalomról számol be. A jó idő beköszöntével jobban fogytak a hagyományos és mesefigurákkal díszített gyermek kerékpárok és rollerek, görkorcsolya szettek, színes szélforgók, melyekből a Tesco rendkívül széles választékot kínál.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >