Több milliárdot spórolhatunk gépi mosogatással
Lezárult a „Vedd komolyan” környezettudatos kampány. A Calgonit és a Bosch által indított kezdeményezés célja annak szemléltetése volt, hogy a kézi és gépi mosogatás között igen jelentős víz- és energiafogyasztásbeli különbség lehetséges.
A KSH és az európai adatok alapján, amennyiben a vizsgált 4 vidéki városban és Budapesten mindenki mosogatógépet használna, a városonkénti éves vízfogyasztásból származó megtakarítás átlagosan közel 7-szeres lehetne – az európai 5-szörös átlagot felülmúlva –, Budapestet tekintve pedig meghaladhatná a 2,5 milliárd forintot.
A Bosch és a Calgonit közös „Vedd komolyan” kampányát abból a célból indította el, hogy elősegítse a hazai mosogatógép-penetráció növekedését, valamint felhívja a figyelmet a mosogatási szokások közötti különbségekre és a környezettudatosságra. A kezdeményezést az a hét európai országra kiterjedő bonni tanulmány ihlette, amely megállapította, hogy mosogatógép használatával kevesebb idő, akár 2,5-szer kevesebb energia, és akár ötször kevesebb víz felhasználása elegendő lehet ugyanannyi és ugyanolyan szennyezettségű edény megtisztításához.
A fenti adatokat felhasználva, hazánkban Budapesten, Debrecenben, Miskolcon, Pécsett és Tatabányán köztéri számláló segítségével demonstrálták a kézi és gépi mosogatás közötti vízfogyasztásbeli és az ebből adódó pénzben kifejezhető különbséget, amelyet a nagyközönség az adott város forgalmas bevásárlóközpontjában kísérhetett figyelemmel. Az eredmény még az európai felmérés számait is felülmúlta, hiszen az éves vízfogyasztásból származó megtakarítás a kutatás szerint akár ötszörös, míg a hazai felmérésben résztvevő városok átlagát tekintve 687%, vagyis közel 7-szeres lehetne, ha a háztartások mosogatógépet használnának.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >A PENNY üzletekben még december 24-én is vásárolhatunk
A PENNY Magyarország számára fontos, hogy vásárlóinak az ünnepek alatt…
Tovább olvasom >A Lidl rengeteg terméket kínál olcsóbban, mint tavaly
A Lidl Magyarország csak novemberben már több mint 600 terméket…
Tovább olvasom >