Több feladat, kevesebb forrás – nehéz helyzetben a vállalati jog területe
A vállalatok jogi osztályainak optimalizálniuk kell működési modelljüket annak érdekében, hogy megfeleljenek a menedzsment igényeinek, illetve a szabályozói környezet és a digitális átalakulás okozta változásoknak – állapítja meg az EY világszerte 1058 jogi vezető megkérdezésével készült felmérése.
A következő két évben a cégek 82 százaléka tervezi jogi osztálya költségeinek csökkentését annak ellenére, hogy a megkérdezettek döntő többsége (87%) szerint az utóbbi öt évben növekedett a menedzsment igénye a jogi információk iránt – derül ki az EY globális kutatásából.
„A jogi osztályoknak olyan jelentős változásokra kell felkészítenie a vállalatokat Magyarországon is, mint például a GDPR okozta paradigmaváltás, a nemzetközi szinten megvalósuló, adóelkerülés elleni akcióterv (BEPS), a banki referencia kamatlábak számítási módjának kivezetése (IBOR) vagy akár az amerikai adóreform, nem beszélve egy esetleges Brexit kimeneteleiről” – emelte ki dr. Sefer Iván, az EY Law irodavezető partnere.
Nem teszi könnyebbé a jogi terület helyzetét, hogy belső erőforrások terén is kihívásokkal küzdenek a társaságok: ötből három vezető (59%) szerint szervezeténél problémát okoz a megfelelő szakértők felvétele és megtartása. A megkérdezettek közel kétharmada (64%) ráadásul úgy véli, hogy a döntéshozók előbb invesztálnak alapvető fontosságú innovatív technológiai fejlesztésekbe a szervezet más területein, mint például a HR, az informatika vagy a pénzügy. A jogi osztályok digitális fejlődését leginkább a napi feladatok okozta időnyomás (36%) és a költségmegszorítások (32%) hátráltatják a válaszadók szerint.
„A többletfeladatok és a költségcsökkentés kapcsán támasztott elvárásoknak történő megfelelés érdekében a vállalatok vezetőinek a jogi osztályokat is intenzíven be kell vonniuk a szervezet digitális fejlesztésébe. A fenntartható növekedéshez külső tanácsadók bevonására, szakképzett munkaerő felvételére, valamint tehetséges kollégáik megtartására és továbbképzésére kell fókuszálniuk a döntéshozóknak” – tette hozzá dr. Sefer Iván.
Kapcsolódó cikkeink
EY: Világszerte optimisták a vezérigazgatók – indulhat a növekedés
Tavalyhoz képest derűlátóbbak a vezetők a növekedési kilátásokkal kapcsolatban –…
Tovább olvasom >EY: Egyre több hazai cég használ mesterséges intelligenciát, nő a szakadék a vállalatok között
A hazai vállalatok közel kétharmada már használja vagy gondolkodik a…
Tovább olvasom >Napokon belül lejár a NIS2 regisztráció határideje – sok céget érhet kellemetlen meglepetés
Már csak pár napja maradt belépni a nyilvántartásba azoknak a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >