Több feladat, kevesebb forrás – nehéz helyzetben a vállalati jog területe
A vállalatok jogi osztályainak optimalizálniuk kell működési modelljüket annak érdekében, hogy megfeleljenek a menedzsment igényeinek, illetve a szabályozói környezet és a digitális átalakulás okozta változásoknak – állapítja meg az EY világszerte 1058 jogi vezető megkérdezésével készült felmérése.
A következő két évben a cégek 82 százaléka tervezi jogi osztálya költségeinek csökkentését annak ellenére, hogy a megkérdezettek döntő többsége (87%) szerint az utóbbi öt évben növekedett a menedzsment igénye a jogi információk iránt – derül ki az EY globális kutatásából.
„A jogi osztályoknak olyan jelentős változásokra kell felkészítenie a vállalatokat Magyarországon is, mint például a GDPR okozta paradigmaváltás, a nemzetközi szinten megvalósuló, adóelkerülés elleni akcióterv (BEPS), a banki referencia kamatlábak számítási módjának kivezetése (IBOR) vagy akár az amerikai adóreform, nem beszélve egy esetleges Brexit kimeneteleiről” – emelte ki dr. Sefer Iván, az EY Law irodavezető partnere.
Nem teszi könnyebbé a jogi terület helyzetét, hogy belső erőforrások terén is kihívásokkal küzdenek a társaságok: ötből három vezető (59%) szerint szervezeténél problémát okoz a megfelelő szakértők felvétele és megtartása. A megkérdezettek közel kétharmada (64%) ráadásul úgy véli, hogy a döntéshozók előbb invesztálnak alapvető fontosságú innovatív technológiai fejlesztésekbe a szervezet más területein, mint például a HR, az informatika vagy a pénzügy. A jogi osztályok digitális fejlődését leginkább a napi feladatok okozta időnyomás (36%) és a költségmegszorítások (32%) hátráltatják a válaszadók szerint.
„A többletfeladatok és a költségcsökkentés kapcsán támasztott elvárásoknak történő megfelelés érdekében a vállalatok vezetőinek a jogi osztályokat is intenzíven be kell vonniuk a szervezet digitális fejlesztésébe. A fenntartható növekedéshez külső tanácsadók bevonására, szakképzett munkaerő felvételére, valamint tehetséges kollégáik megtartására és továbbképzésére kell fókuszálniuk a döntéshozóknak” – tette hozzá dr. Sefer Iván.
Kapcsolódó cikkeink
Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >