Több előnyt is kiemel a kampány
A CECED ebben a kampányban szeretné bemutatni a fogyasztóknak, hogy a régi készülékek mennyivel több energiát fogyasztanak, mint jelenleg kapható energiatakarékos társaik. A kampány egyik sajátossága, hogy felhívja a figyelmet az energiatakarékosság pénzbeli értékére, másrészt arra, hogy a régi készüléket új vásárlásakor a kereskedő ingyen elszállítja, visszaveszi, s az környezetbarát módon kerül majd feldolgozásra.
Mint a szervezetnél elmondták, szeretnék meggyőzni az embereket, hogy nem kell megvárni, amíg a 15-20 éves mosógép teljesen tönkremegy ahhoz, hogy érdemes legyen lecserélni, hiszen a technológiai fejlesztéseknek köszönhetően már most bőven megéri a csere. A 2007. évi kampányon belül három programot hirdettek meg. Egyrészt keresik Magyarország legrégebbi mosógépét. Másodjára gyermekrajzpályázat népszerűsíti majd az energiatakarékosságot. A harmadik azonban pénzben számolt előnyt is kínál. Egy speciális energiahatékony mosógép-vásárlási akciót, amelynek keretében – újságban, internetes felületen megjelenő felhívás útján – kereskedelmi cégeket kértek fel együttműködésre. Ez aktív részvételt kíván, kötelezettségvállalást a kampány támogatására (például plakátok, wobbler kihelyezése, személyzet képzése, anyagi támogatás, akció dokumentálása). Az akció lényege, hogy ha meghatározott akciós időtartam alatt a részt vevő kereskedelmi boltokban a fogyasztó A, A+ vagy A++ kategóriájú mosógépet vásárol, és visszahozza vagy visszaadja a régi készülékét, a régi gépért anyagi kompenzációt kap.
2004. október 8-a óta a kereskedőknek visszavételi kötelezettségük van, vagyis az átadás helyén, házhoz szállítás esetén otthonról el kell szállítaniuk elektronikus hulladékként a régi mosógépet. Ezeket a feladatokat vette át a gyártóktól a CECED Magyarország tagjai által alapított ELECTRO-COORD Magyarország Kht., a legnagyobb hazai, elektronikai hulladékok kezelését koordináló szervezet, amely szintén támogatja a kampányt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >