Több élelmiszerlánc és gyorsétterem ellen is bojkottot hirdetett a muszlim világ
A muszlim világban széles körű bojkott kezdődött az amerikai és nyugat-európai márkák ellen, mint például a Starbucks, McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Procter & Gamble, és a francia Carrefour. Az ok az Izrael gázai háborúja, amelyre erőteljes negatív reakciók érkeznek a térség országaiból. A bojkott elsősorban a fogyasztók körében terjed, akik elégedetlenségüket fejezik ki a Nyugat tétlensége miatt az Izrael elleni fellépésben.

Kiürültek a közel-keleti Starbucksok
A Bloomberg által jelentett információk szerint a Közel-Keleten, Pakisztánon át egészen Törökországig, egyre több Starbucks kávézó és McDonald’s étterem ürül ki. Kairóban például a korábban nyüzsgő Starbucksok és McDonald’s-ok mostanra néptelenedtek el. A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski, figyelmeztetett a vállalat „erős visszaesésére” a Közel-Keleten terjedő téves információk miatt.
A bojkotthullám különösen erős, mivel nagyon intenzív, nemzetek feletti és főként a fiatalokat érinti, akik hatalmas bázist jelentenek a nyugati márkák számára. Bár a bojkott az eladásokat is érinti, a tervezett kampányok, az elrettentő intézkedések és a politikai nyomás tovább fokozhatják a hatásokat a vállalatok eredményeire.
Az izraeli-palesztin konfliktus politikai és társadalmi következményei a vállalatokra is kihatnak, és az üzleti környezet folyamatosan változik a térségben.
Kapcsolódó cikkeink
A Wizz Air felfüggeszti dubaji és abu-dzabi-i járatait
A közel-keleti konfliktus eszkalálódása, valamint az ennek nyomán elrendelt légtérzárak…
Tovább olvasom >Szavazás a pénztárcánkkal – működnek még a bojkottok a fogyasztói társadalomban?
Az utóbbi években újra és újra felbukkannak a hírek fogyasztói…
Tovább olvasom >Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >