Több élelmiszerlánc és gyorsétterem ellen is bojkottot hirdetett a muszlim világ
A muszlim világban széles körű bojkott kezdődött az amerikai és nyugat-európai márkák ellen, mint például a Starbucks, McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Procter & Gamble, és a francia Carrefour. Az ok az Izrael gázai háborúja, amelyre erőteljes negatív reakciók érkeznek a térség országaiból. A bojkott elsősorban a fogyasztók körében terjed, akik elégedetlenségüket fejezik ki a Nyugat tétlensége miatt az Izrael elleni fellépésben.

Kiürültek a közel-keleti Starbucksok
A Bloomberg által jelentett információk szerint a Közel-Keleten, Pakisztánon át egészen Törökországig, egyre több Starbucks kávézó és McDonald’s étterem ürül ki. Kairóban például a korábban nyüzsgő Starbucksok és McDonald’s-ok mostanra néptelenedtek el. A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski, figyelmeztetett a vállalat „erős visszaesésére” a Közel-Keleten terjedő téves információk miatt.
A bojkotthullám különösen erős, mivel nagyon intenzív, nemzetek feletti és főként a fiatalokat érinti, akik hatalmas bázist jelentenek a nyugati márkák számára. Bár a bojkott az eladásokat is érinti, a tervezett kampányok, az elrettentő intézkedések és a politikai nyomás tovább fokozhatják a hatásokat a vállalatok eredményeire.
Az izraeli-palesztin konfliktus politikai és társadalmi következményei a vállalatokra is kihatnak, és az üzleti környezet folyamatosan változik a térségben.
Kapcsolódó cikkeink
Szavazás a pénztárcánkkal – működnek még a bojkottok a fogyasztói társadalomban?
Az utóbbi években újra és újra felbukkannak a hírek fogyasztói…
Tovább olvasom >Hódítanak a funkcionális gyümölcslevek a Közel-Keleten
A Közel-Kelet egyre meghatározóbb szereplője a globális gyümölcslépiacnak, ahogy az…
Tovább olvasom >Starbucks: terjeszkedés a Közel-Keleten és Kínában, leépítés Amerikában
A Starbucks ambiciózus terveket jelentett be a következő évekre: évente…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >