Több élelmiszerlánc és gyorsétterem ellen is bojkottot hirdetett a muszlim világ
A muszlim világban széles körű bojkott kezdődött az amerikai és nyugat-európai márkák ellen, mint például a Starbucks, McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Procter & Gamble, és a francia Carrefour. Az ok az Izrael gázai háborúja, amelyre erőteljes negatív reakciók érkeznek a térség országaiból. A bojkott elsősorban a fogyasztók körében terjed, akik elégedetlenségüket fejezik ki a Nyugat tétlensége miatt az Izrael elleni fellépésben.

Kiürültek a közel-keleti Starbucksok
A Bloomberg által jelentett információk szerint a Közel-Keleten, Pakisztánon át egészen Törökországig, egyre több Starbucks kávézó és McDonald’s étterem ürül ki. Kairóban például a korábban nyüzsgő Starbucksok és McDonald’s-ok mostanra néptelenedtek el. A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski, figyelmeztetett a vállalat „erős visszaesésére” a Közel-Keleten terjedő téves információk miatt.
A bojkotthullám különösen erős, mivel nagyon intenzív, nemzetek feletti és főként a fiatalokat érinti, akik hatalmas bázist jelentenek a nyugati márkák számára. Bár a bojkott az eladásokat is érinti, a tervezett kampányok, az elrettentő intézkedések és a politikai nyomás tovább fokozhatják a hatásokat a vállalatok eredményeire.
Az izraeli-palesztin konfliktus politikai és társadalmi következményei a vállalatokra is kihatnak, és az üzleti környezet folyamatosan változik a térségben.
Kapcsolódó cikkeink
Súlyos gond lehet az élelmiszer-termelés egyik fontos alapkövével
A műtrágya a modern élelmiszer-termelés egyik legfontosabb alappillére – és…
Tovább olvasom >A Wizz Air felfüggeszti dubaji és abu-dzabi-i járatait
A közel-keleti konfliktus eszkalálódása, valamint az ennek nyomán elrendelt légtérzárak…
Tovább olvasom >Szavazás a pénztárcánkkal – működnek még a bojkottok a fogyasztói társadalomban?
Az utóbbi években újra és újra felbukkannak a hírek fogyasztói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >300 millió eurós finanszírozáshoz jutott a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi lánc 300 millió eurós finanszírozási csomagot…
Tovább olvasom >