Több élelmiszerlánc és gyorsétterem ellen is bojkottot hirdetett a muszlim világ
A muszlim világban széles körű bojkott kezdődött az amerikai és nyugat-európai márkák ellen, mint például a Starbucks, McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi-Cola, Procter & Gamble, és a francia Carrefour. Az ok az Izrael gázai háborúja, amelyre erőteljes negatív reakciók érkeznek a térség országaiból. A bojkott elsősorban a fogyasztók körében terjed, akik elégedetlenségüket fejezik ki a Nyugat tétlensége miatt az Izrael elleni fellépésben.
A Bloomberg által jelentett információk szerint a Közel-Keleten, Pakisztánon át egészen Törökországig, egyre több Starbucks kávézó és McDonald’s étterem ürül ki. Kairóban például a korábban nyüzsgő Starbucksok és McDonald’s-ok mostanra néptelenedtek el. A McDonald’s vezérigazgatója, Chris Kempczinski, figyelmeztetett a vállalat „erős visszaesésére” a Közel-Keleten terjedő téves információk miatt.
A bojkotthullám különösen erős, mivel nagyon intenzív, nemzetek feletti és főként a fiatalokat érinti, akik hatalmas bázist jelentenek a nyugati márkák számára. Bár a bojkott az eladásokat is érinti, a tervezett kampányok, az elrettentő intézkedések és a politikai nyomás tovább fokozhatják a hatásokat a vállalatok eredményeire.
Az izraeli-palesztin konfliktus politikai és társadalmi következményei a vállalatokra is kihatnak, és az üzleti környezet folyamatosan változik a térségben.
Kapcsolódó cikkeink
Montenegróban is bojkott kezdődött a magas árakat alkalmazó boltok ellen
Bojkottra szólított fel a magas árakat alkalmazó boltok ellen a…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >Az egész Föld élelmezésére hat az ukrán háborús helyzet
Ukrajnában már csaknem 140 ezer négyzetkilométernyi területet aknásítottak el, ami…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mere Magyarországon: árlista már van, bolt még nincs
A Mere orosz kiskereskedelmi lánc hivatalosan még nem nyitott boltot…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: a GDP-adatok mellett az emberek életét befolyásoló mutatók is kedvezően alakultak
A bruttó hazai terméken (GDP) túl emberi életek vannak, az…
Tovább olvasom >A GDP 2 százalékkal növekedhet 2025-ben
A jelenlegi kilátások szerint 2025-ben 2,3-2,4 százalék körüli GDP-bővüléssel lehet…
Tovább olvasom >