Több dezodor fogy
Beletartozik a legnagyobb forgalmú öt kategóriába a dezodor a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum között. Csak a mosószer, a toalettpapír, a pelenka és az öblítő előzi meg.
Kapronczai Balázs ügyfélkapcsolati vezető elmondja, hogy a dezodor éves kiskereskedelmi piaca meghaladta a 16 milliárd forintot 2014. november – 2015. október között. 5 százalékkal nőtt a piacméret az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Átlagosan a vegyi áruknál plusz 6 százalékot regisztráltunk.
Mennyiséget tekintve szintén 5 százalékkal több dezodort adtak el a boltokban egyik kumulált évről a másikra. Ez jóval meghaladja a vegyi áru kategóriák plusz 1 százalékos átlagát.
Tovább erősödött a női dezodor szegmense plusz 1 százalékkal 53 százalékos részesedést elérve.
Kiszereléstípusokat tekintve nincs átrendeződés, a négy fő szegmens értékbeli részesedése stabil maradt az elmúlt tizenkét hónapban: spray (47 százalék), stift (19), golyós (17), valamint pumpás (11).
Erősen koncentrált a dezodor kiskereskedelmi eladása, mutat rá Kapronczai Balázs. Ugyanis a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és drogériák elvitték az értékben mért forgalom 91 százalékát legutóbb november–október között, ahogyan egy évvel azelőtt is.
Javult a szupermarketet, valamint diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna és drogéria pozíciója. Előbbi értékben mért piaci részesedése 8 százalékról 9-re, az utóbbié pedig 44-ről 46 százalékra emelkedett.
Csökkent viszont a 2 500 négyzetmétert meghaladó egységek súlya; 39-ről 36 százalékra.
A régiók közül átlag felett nőtt az értékben mért forgalom a délkeleti megyékben (+12%), valamint a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban (+6%). Átlagos az északkeleti régió mutatója, míg átlag alatt, 2 százalékkal emelkedett az eladás északnyugaton. Délnyugaton pedig változatlan maradt a forgalom tizenkét hónapos összehasonlításban.
A kereskedelmi márkák – szintén értékben mért – piacrésze 4%-ról 3%-ra csökkent 2014. november – 2015 október között az előző év azonos időszakához képest.
Kapcsolódó cikkeink
A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >Ezért tarolnak a sajátmárkás termékek
Az elmúlt hetekben a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös,…
Tovább olvasom >Indul a Costa Art & Craft pályázat!
Egy jó kávé csodákra képes – felfrissít, inspirál, energiát ad.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >