Több a vendég és kevesebb a bűncselekmény az Oktoberfesten
Emelkedett a látogatók száma a müncheni Oktoberfesten a koronavírus-járvány előtti időkhöz képest, a bűncselekmények száma pedig csökkent a világhírű sörfesztivál vasárnap közölt félidős mérlege szerint.

Az első nyolc napon 3,4 millió vendéget regisztráltak
Az október 3-ig tartó rendezvény első nyolc napján 3,4 millió vendéget regisztráltak, ami a tavalyihoz képest nagyjából négyszázezres, a koronavírus-világjárvány előtti utolsó, 2019-es Oktoberfesthez viszonyítva pedig százezeres növekedés.
A látogatószám növekedése a többi között az évszakhoz képest meleg, nyárias időjárásnak tulajdonítható a fesztivál vezetősége szerint. A kellemes időben a hangulat is viszonylag békés. Eddig 838 alkalommal riasztották a rendőröket, ez csaknem százzal kevesebb a tavalyi 923-nál és jóval elmarad 2019-es fesztivál első felében regisztrált 1010-től.
Ugyanakkor a sör minden korábbinál drágább, korsónként (1 liter) 12,60-14,90 euró közötti összeget kérnek érte, átlagosan 6,1 százalékkal többet, mint tavaly. A sört a Terézia-réten (Theresienwiese) felállított sörsátrakban mérik, amelyekben együttvéve 120 ezer ülőhellyel várják a vendégeket. Kiszolgálásukról és biztonságukról több ezer fős személyzet gondoskodik, csak az egészségügyi részlegen 450-en dolgoznak. Több mint 50 biztonsági kamerát is üzemeltetnek a területen, a bajor tartományi főváros rendőrségén pedig 600 munkatárs foglalkozik a rendezvény biztosításával.
Az első Oktoberfestet 1810-ben rendezték, és 1819-ben nyilvánították évente tartandó népünnepélynek, kezdetét pedig a barátságosabb időjárású szeptemberre hozták előre. Háborúk és járványok miatt eddig 26-szor maradt el, így az idei a 188. Oktoberfest Münchenben.
Kapcsolódó cikkeink
SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >130 éves Soproni Sörgyár
A kormány továbbra is stratégiai ágazatként tekint az élelmiszeriparra, ezért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >