Tízmilliárd font fölött az Aldi tavalyi bevétele az Egyesült Királyságban és Írországban
Átlépte a lélektaninak számító, 10 milliárd fontos (közel 3700 milliárd forint) bevételi határt az Aldi 2017-es eredménye az Egyesült Királyságban és Írországban – olvasható az Origón. A német hátterű diszkontlánc nagyszabású bővítési terveket jelentett be a következő két évre, melyről az Independent is beszámol.
A bevétel növekedése mellett a cég tavalyi profitja is szárnyalt, 29 százalékos növekedéssel, 417 millió fontra ugrott.
Az áruházlánc pedig azt jelentette, hogy vásárlóinak száma is álomszerű mértékben növekedett: a korábbi 1,1 millióról 15,8 millióra, ami az Aldi brit piaci részesedését 7,6 százalékosra tolta fel.
A vállalat már korábban bejelentette, 2017-ben és 2018-ban 1 milliárd fontot fordítanak új üzletek nyitására és a meglévők fejlesztésére. Most ezt is túlszárnyaló bejelentést tettek.
A nyilvánosságra hozott tervek szerint 2019-ben és 2020-ban összesen 130 új egységet nyitnak a brit és írországi piacon.
Ezek mellé további három, regionális elosztóközpontot is felhúznak a terméklogisztika támogatására.
Az Aldi úgy számol, hogy ezekkel a beruházásokkal a következő két évben mintegy 5 000 új munkahelyet teremt.
Nagyszabású bővítést jelentett be a brit AldiFORRÁS: AFP/DANIEL LEAL-OLIVAS
Giles Hurley, a diszkontlánc angliai és ír divíziójának irányítója a bejelentés kapcsán elmondta, úgy látják, az a robbanásszerű növekedés, mely a brit kiskereskedelmi piacot az elmúlt években jellemezte, lassulóban van. Szerintük konkurenseik erre a szolgáltatásaik bővítésével kívánnak válaszolni, míg az Aldinál – mondja Hurley – abban hisznek, hogy továbbra is azt kell csinálniuk amit, eddig. Vagyis olcsó árakon minőségi termékeket kínálni, fölösleges sallangok nélkül.
A brit kiskereskedelmi szektorban egyre kiélezettebb a verseny. A legnagyobbnak (25 százalék körüli részesedéssel) továbbra is a Tesco tekinthető. A brit óriáslánc viszont nem is tagadja, aggasztja őket a Lidl és az Aldi erőteljes nyomulása, amire – ahogy az Origo megírta – saját diszkontlánc elindításával kívánnak válaszolni. Ugyanakkor az Aldi és a Lidl saját üzleteinek számát növelve próbálja megtörni a Tesco dominanciáját.
A piac másik két jelentős szereplője, az Asda és a Sainsbury’s az összeolvadásban látta a túlélés zálogát – a cégeket viszont a lépés miatt, versenyfelügyeleti eljárás alá vonták. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Nagy István: jó minőségű dinnyével indul a magyar dinnyeszezon
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megháromszorozza területét a HGL a HelloParks Maglód megaparkban
Újabb 10 ezer négyzetméter területre írt alá bérleti szerződést a…
Tovább olvasom >Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >Stabilitás és stratégiai irányváltás a Zwack Unicumnál
Továbbra is a hazai prémium szeszesital-piac meghatározó szereplője a Zwack…
Tovább olvasom >