Tízmilliárd dollárt termelnek idén a közösségi oldalak
Az idén már átlépi a 10 milliárd dolláros határt a közösségi oldalakon megtermelt jövedelem a világon. A dinamizmus a jövőben sem csökken, ugyanez a mutató négy év múlva már közel megháromszorozódik.
A közösségi oldalakkal foglalkozó vállalkozások az idén már 10,3 milliárd dollárnak megfelelő bevételen osztozhatnak, ami az előző évhez képest több, mint 40 százalékos növekedést mutat állapítja meg friss elemzésében az amerikai Gartner piackutató cég. Az elemzők jövőre is hasonló dinamizmust várnak, a Facebook, Twitter és társai az őket működtető, illetve a hozzájuk egyéb módon kapcsolódó vállalkozásoknak, köztük az ezt a piacot monitorozó cégek, világszerte közel 15 milliárd dolláros forgalmat generálnak, de négyéves távlatban már a 30 milliárdos bevétel sem elképzelhetetlen. Ugyanakkor ez a piac még mindig csak a mennyiségi növekedés korszakát éli – emelik ki az elemzők.
Ezek az ugrásszerűen emelkedő mutatók annál is látványosabb fejlődést mutatnak, hogy tudjuk a közösségi oldalak többségének használata díjmentes. A rájuk épülő ökoszisztémában így a fő jövedelemtermelő forrás jelenleg a reklám, az ebből származó bevételek az idén 5,5 milliárd dollárra tehetők, vagyis már több mint a felét adják a teljes forgalomnak. Reklámból, beleértve a digitális videoblokkokat, jövőre még ennél is többre, 8,2 milliárd dollárra számíthatnak az érintett vállalkozások. Az online reklámokban utazók híven követik az internetfelhasználók mozgását, az erre szánt keret egyre nagyobb részét költik el a közösségi oldalakon, ott, ahol ma már idejük egyre nagyobb részét töltik a netezők – írja a Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >