Tízmilliárd dolláros alapot hozott létre az Amazon CEO-ja a klímaváltozás elleni harcért
Jeff Bezos tízmilliárd dollárral megalapította a Bezos Earth Fundot. Az Amazon CEO-ja a cégnél dolgozók nyomására hozta létre az alapítványt, amely a klímaváltozás ellen harcol majd.
Az Amazon hétfőn jelentette be, hogy az új alapítvány olyan tudósokat, aktivistákat és szervezeteket kíván támogatni, amelyek képesek munkájukkal csökkenteni a klímaváltozás hatásait.
A 10 milliárd dollár, amit Bezos beletett az alapítványba, mindössze 8 százaléka a világ leggazdagabb embere vagyonának. Ugyanakkor ez az összeg egyike a legnagyobbaknak, amit valaha ilyen célra felajánlottak. A „toplistát” Warren Buffet vezeti, aki 2006-ban 36 milliárd dollárt ajánlott fel, utána pedig Helen Walton következik 16,4 milliárd dollárral.
Bezost régóta „nyúzták” az Amazon munkavállalói azért, hogy tegyen többet a környezet védelméért. Sok ezer Amazon-alkalmazott írta alá tavaly májusban azt a levelet, amelyben feltették a kérdést: mit tesz a cég a klímaváltozás megakadályozásáért. A munkavállalók már utcára akartak vonulni, ám egy nappal a tervezett esemény előtt az Amazon bejelentette, hogy 2040-re karbonsemlegessé válik – ami éppen tíz évvel előzi meg a párizsi klímaegyezmény által kitűzött határidőt – , ezen kívül az Amazon azt is megígérte, hogy 2024-ig 100 ezer elektromos járművet szerez be, s azokkal szállít majd házhoz.
Kapcsolódó cikkeink
Az AI hatása Észak-Amerikában 2030-ra elérheti az 1,6 ezer milliárd dollárt
A kiskereskedők eltérő mértékben bár, de profitálhatnak a mesterséges intelligencia…
Tovább olvasom >Best Global Brands: a legértékesebb márkák 2024-ben
Az Interbrand globális márkatanácsadó cég idén ősszel mutatta be a…
Tovább olvasom >A nagyok versenytársává vált a Perplexity
Az AI-alapú keresőmotor, a Perplexity az Egyesült Államokban most indított…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >