Tizenötezer önkiszolgáló kasszát telepít üzleteibe a lengyel Biedronka
A Biedronka kiskereskedelmi vállalat 15 000 önkiszolgáló pénztárgépet helyezett üzembe Lengyelország kis- és nagyvárosaiban, illetve településein, és ezzel a lánc üzleteinek 87%-ában, azaz több mint 3000 üzletben vannak már önkiszolgáló kasszák, üzletenként átlagosan öt készülék.
Egy önkiszolgáló kasszánál egy tranzakció lebonyolítása átlagosan körülbelül két percet vesz igénybe, ami lényegesen rövidebb idő ahhoz képest, amennyit egy vásárló egy hagyományos kasszánál eltölt.
Az eszközt használó vásárlók kosarának átlagos értéke alig több mint 46 zloty (kb. 10,50 euró) – állítja a vállalat –, amit az árucikkeket maguk beolvasó vásárlók ugyanazon fizetési eszközöket (bankkártyát, e-kódot és Moja Biedronka kártyát) használva egyenlíthetnek ki, mint a hagyományos pénztárgépeknél.
A cikk a Trade magazin 2024/2-3. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Felelős e-kereskedelmet várnak el a lengyel vásárlók
A lengyel vásárlók egyre inkább elvárják az online boltoktól a…
Tovább olvasom >Népszerűek az önkiszolgáló kasszák a német fiatalok körében
A KPMG és EHI Retail Institute új tanulmánya szerint Németországban…
Tovább olvasom >Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >