Tizenöt százalékkal bővült a román kiskereskedelmi forgalom
Az első három negyedévben 15,5 százalékkal nőtt a román kiskereskedelmi forgalom volumene a tavalyi hasonló időszakhoz képest – közölte hétfőn a román országos statisztikai intézet.
A szezonális hatással és munkanapokkal kiigazított érték szerint a bővülés 15,3 százalék volt. Az élelmiszerek eladása 17,8 százalékkal nőtt, nem élelmiszerekből 15,3 százalékkal adtak el többet, az üzemanyag értékesítése 12,3 százalékkal bővült.
Szeptemberben a román kiskereskedelmi forgalom volumene 9,7 százalékkal nőtt a tavalyi kilencedik hónaphoz mérten.
A román gazdasági növekedés fő hajtóereje tavaly óta a belföldi fogyasztás, amely azt követően ugrott meg, hogy a kormány tavaly és idén csökkentette az áfát. Ez utóbbi jelenleg 20 százalék a korábbi 24 százalék helyett, emellett valamennyi élelmiszerre kiterjesztették a 9 százalékos kedvezményes áfakulcsot.
A román kormány az idén 4,2 százalékos gazdasági növekedéssel számolt, de a bővülés várhatóan 5 százalék körüli lesz. A Nemzetközi Valutaalap 5 százalékos román GDP-bővüléssel számol egy október elején közzé tett jelentésében a korábban jelzett 4,2 százalék helyett. Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank is a múlt héten 4,8 százalékra emelte prognózisát a korábbi 4 százalékról. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom Romániában
Az év első öt hónapjában 8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >Hamis és tiltott növényvédőszerekkel és műtrágyával kereskedő bűnözői csoportot számoltak fel Romániában és Olaszországban
Hamis és az Európai Unióban betiltott növényvédőszerek, illetve műtrágyák illegális…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >