Jubilál a magyar üzleti felelősség elismerése, a CSR Hungary Díj
Jubilál idén a Magyar Üzleti Felelősség Díja, a CSR Hungary Díj. Az immár 15 éve minden esztendőben meghirdetett önkéntes védjegyhasználati program szakmai hátterét a 2006-ban megalapított CSR Hungary, Magyarország vezető vállalati felelősség és fenntarthatóság vezető fóruma biztosítja.
-Mit lehet tenni egy baljós háború árnyékában és a covid gyengülésének időszakában? A holisztikus hatások és következmények alól mi sem tudjuk magunkat kivonni. Mit tudunk tehát tenni? Bízni és előre menni! Nincs más út. Az egyéni terheken könnyíteni csak közösen lehet. A leginkább érintettek az alkalmazottak, a fogyasztók és a közösségek, ám más érdekelt csoportokról sem szabad elfelejtkezni. A globális világjárvány eleve próbára teszi a CSR-t, a vállalati fenntarthatóságot és a felelősséget. Egyre nagyobb az elvárás a vállalatok felé, éppen ezért sok vállalat arra törekszik, hogy újragondolja, újraépítse CSR-gondolkodását. Óriási kérdés, hogy a szervezet, a vállalatirányítás hogyan reagál a mindennapokban a megváltozott mikro-és makrokörnyezetre? Az idei év CSR Hungary Díj pályázói konkrét példákat adnak majd számunkra, válaszolva a hatalmas egészségügyi, gazdasági, társadalmi és környezeti kihívásokra”- mutatott rá Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezető igazgatója, az Első Magyar CSR Egyesület elnöke.
– Az Europa Designban 27 éve dolgozunk a munkahelyi környezet optimalizálásán, és stratégia wellbeing élmény fizikai környezetének kialakításán. Ebben – Magyarországon elsőként – a Nemzetközi WELL Building Intézet tanúsítása szerint kialakított központunkból támogatjuk a WELL minősítés hazai elterjedését. A pandémia miatt felerősödő Hybrid munkakörnyezeti tanácsadás kiemelt feladatunkká vált. Hisszük, hogy egy felelős munkáltató képes megteremteni azt a biztonságot nyújtó munkahelyi környezetet, amely visszacsábítja a munkatársakat, de ugyanakkor kockázatelemzéssel figyel a home office körülmények mentális és fizikai tényezőire is. Az idei évben a CSR Hungary WELL Done különdíjunk odaítélésekor ezen szempontoknak megfelelő jógyakorlatokat fogjuk keresni a pályaművek között – emelte ki Feuertag Ottó alapító-tulajdonos.
– A Trade magazin, mint az FMCG piac első számú szaklapja és kommunikációs platformja, immár negyedik éve partnere a CSR Hungary eseményének. Az együttműködés része, hogy a Trade magazin különdíjfelajánlóként csatlakozik a versenyhez. A pályázatokat megismerve az a célunk, hogy az általunk megszólított FMCG piac szereplői köréből beérkezett anyagok közül kiemeljük az olyan példaértékű CSR programokat, amelyek nem csak értéket jelentenek, de mások számára is követendők lehetnek. Minden évben a saját fenntarthatósági programunk mellett kiemelt hangsúlyt fektetünk a CSR Hungary együttműködésre, amely lehetőséget jelent számunkra is, hogy még nagyobb körben támogassuk az ilyen jellegű törekvéseket a piaci szereplők informálásával és a legjobb pályázók megismertetésével.” – mondta Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
Mi a CSR Hungary Díj?
A Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj programja hatékony, elismert platformmá vált a legjobb gyakorlatok megosztására, a benchmarkingra és az egymástól való tanulásra. Ez a program évente lehetőséget kínál a szervezeteknek, hogy bizalmat és tudatosságot teremtsenek az érdekeltek körében felelős és fenntarthatósági irányításuk bemutatásával. Ebben nem kis szerepe van a 2006-tól komplex szakmai és kommunikációs háttérként szolgáló CSR Hungary márkának. Ma már megújult pályázati struktúrájú, önkéntes védjegyhasználati rendszerrel támogatja a Magyarországon működő vállalkozások hiteles vállalati felelősség menedzsment rendszerét.
Kik a Bizottság tagjai?
Bihall Tamás
a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási- és képzési ügyekért felelős alelnöke és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke
Illyés Péter
a BME Balatonfüredi Tudáscentrum igazgatója,
Innovációs és folyamatfejlesztési szakértő
Kissné Kászon Gabriella
a VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezetének Elnöke,
a Pest Megyei és Érd Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kereskedelmi tagozati alelnöke
Dr. Kőrösi Mária
egyetemi docens, a Széchenyi Társaság elnökségi tagja
Németh László
Ipartestületek Országos Szövetségének az elnöke (IPOSZ/Társadalmi vezetés)
Osadcow Gergely
a Magyar Ingatlanközvetítők Országos Szövetségének (MIOSZ) elnöke
Regensburger Tamás
a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) Elnökségi Tagja
Dr. Rolek Ferenc
a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének alelnöke,
EMVFE (Első Magyar Egyesüket) elnökségi tag
Szatmáry Jahl Angéla
a BKIK Kereskedelmi Tagozatának elnöke
Dr. Szent-Ivány Ágnes
a Joint Venture Szövetség Etikus Üzleti Magatartás Bizottság elnöke,
a Sándor Szegedi Szent-Ivány Komáromi Eversheds Ügyvédi Iroda vezetője és egyik alapító partnere
Szőllősi Réka
független élelmiszeripari elemző, tanácsadó és szakíró
Dr. Sztranyák József
a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke,
a VOSZ Közép-magyarországi Regionális Szervezet irányító testületének elnökhelyettese
2022-ben a pályázható kategóriák a következők:
- Legjobb felelős és fenntartható vállalatért
- Legjobb CSR Programért – Közös ügyek-közös felelősség
- Legjobb innováció a körkörös gazdaságért
- Legjobb környezeti felelősségvállalásért
- A „CSR lelke” – Legjobb belső CSR megoldásokér
- Junior
- Legjobb beszállítói kapcsolatért
- Legjobb CSR/fenntarthatósági vezető 2022
- Legjobb CSR kommunikációért
- Legjobb fenntartható mezőgazdaság megoldásért
A pályázati anyag leadási határideje 2022. május 26.
További információ:
https://www.csrhungarydij.eu/palyazzon/
Kapcsolódó cikkeink
Díjjal zárja az évet a HELL
Amellett, hogy több piacvezető márkával és több mint 60 országot…
Tovább olvasom >Hatalmas vállalkozói érdeklődés mellett mutatkoztak be az új versenyképességet növelő uniós pályázatok a budapesti kamara tájékoztató fórumán
Több mint egy évtizedes kihagyás után budapesti cégek számára is…
Tovább olvasom >Országszerte 2800 vidéki büfé hívhat le egymillió forintos támogatást
Összesen 2,8 milliárd forint értékű vissza nem térítendő forrásra pályázhat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >