Tizenöt borvidék kékfrankosait lehet kóstolni Budapesten
Tizenöt borvidék több mint ötven termelőjének száznál is több borát ismerhetik meg a látogatók a Winelovers által szervezett Kékfrankos Április Nagykóstolón Budapesten.
A kékfrankos hazánk legnépszerűbb és legelterjedtebb kékszőlőfajtája: országszerte csaknem 8000 hektáron termesztik, ezzel mintegy 12-13 százalékát teszi ki a hazai szőlőskerteknek. A kékfrankosból készült borok a fogyasztókat elsősorban gyümölcsösségükkel és stílusbeli változatosságukkal nyűgözik le, a borászok pedig a fajta megbízhatóságát és sokoldalúságát hangsúlyozzák – emelték ki a kóstoló szervezői az MTI-hez eljuttatott közleményükben.
Mint közölték, az ország minden tájáról érkező kiállítók asztalainál rozék, fajtaborok, kékfrankos alapú házasítások, bikavérek, frissebb és korábbi évjáratokból érkezett tételek egyaránt elérhetők lesznek.
A nagykóstoló programját három ingyenes kiselőadás gazdagítja.
Az idei esztendőt a magyar kormány a kékfrankos évének nyilvánította. A hazai termelők egybehangzó véleménye szerint is komoly lehetőség előtt áll a kékfrankos: mind Magyarországon, mind a nemzetközi piacon egyre nagyobb figyelmet kapnak a helyi szőlőfajták, különösen akkor, ha könnyen értelmezhető, kiszámíthatóan jó minőségű, kiváló ár-érték arányú borok készülnek belőlük – emlékeztettek a szervezők.
A teljes kiállítói lista és a nagykóstolóval kapcsolatos további információk a http://kekfrankosaprilis.hu honlapon érhetők el. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magasabb minőségű borokat készítene a Grand Tokaj Zrt.
A magasabb minőségi kategóriákba tartozó borok előállítására kell összpontosítania a…
Tovább olvasom >A csemegeszőlő lehet a klímaváltozás egyik nyertese
Miközben a gyümölcstermesztés a hektikus időjárási körülmények miatt egyre kiszámíthatatlanabbá…
Tovább olvasom >Extrém korai szőlőszüret várható idén
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) szakmaközi ügyekért felelős alelnöke, Varga…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FRUIT LOGISTICA Innovation Award (FLIA) és a FLIA Technology 2025 tíz döntős pályázója
Bájos fajták, okos marketingkoncepciók, intelligens technológiák: öt-öt innovációt jelöltek az…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >