Tizenkét hónapja csökkennek az élelmiszerárak Kínában
Júniusban a vártnál nagyobb mértékben mérséklődött az éves infláció Kínában: a nemzeti statisztikai hivatal szerdai jelentése szerint a várt 0,4 százalékkal és az előző havi 0,3 százalékkal szemben 0,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak.

A termelői árak júniusban 0,8 százalékkal csökkentek éves bázison
Június volt az egymást követő ötödik hónap, amikor az árak növekedését mérték éves bázison, előtte négy hónapon át defláció volt, 0,2-0,8 százalékos mértékű.
Az élelmiszerárak már a 12. hónapja csökkentek, júniusban 2,1 százalékkal, az előző havi 2,0 százalékos éves csökkenés után.
Élelmiszer- és energiaárak nélkül a fogyasztói árak a májusival megegyező 0,6 százalékkal emelkedtek éves összevetésben júniusban is.
Az előző havihoz képest a várt 0,1 százaléknál nagyobb, 0,2 százalékkal csökkentek a fogyasztói árak júniusban. Májusban 0,1 százalékos volt a havi árcsökkenés. Júniusban már sorban a harmadik hónapban csökkentek a fogyasztói árak az előző havihoz képest az országban.
A termelői árak júniusban 0,8 százalékkal csökkentek éves bázison, a piaci várakozásokkal megegyező mértékben. Májusban 1,4 százalék volt a termelői árak éves csökkenése. Kínában már a 21. hónapja tart a termelőiár-defláció.
Az előző havihoz képest 0,2 százalékkal csökkentek a termelői árak júniusban. Májusban 0,2 százalékkal emelkedtek a termelői árak havi bázison.
Kapcsolódó cikkeink
Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Meghosszabbította Kína a marhahúsimport-vizsgálatot – még várnak a korlátozásokkal
Három hónappal, november 26-ig meghosszabbította a marhahúsimportra vonatkozó vizsgálatát Kína,…
Tovább olvasom >OKSZ: Átlátszó szőnyeg alá söpri az inflációt az árrésstop
A lakosság háromnegyede szerint emelkednek az élelmiszerárak Magyarországon, és ebben…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >